mandag 20. mai 2013

Varm Pinshelg…

skikkelig sommervær har det vært og jeg har drevet og ordnet ute på terrassen, fjernet alt som er vissent og tatt vekk mesteparten av jorden i urnene. Det tar sin tid da jeg har en del, nå har jeg fått tømt alle og de står klare til å få ny jord og bli plantet i, men det ser ut til å måtte bli en annen dag. Tok meg en liten rast og var ikke før kommet inn døren så begynte det å regne.
Tok på meg regnjakken og tok en liten runde med kamera, her er noe av det som blomstrer:

Blå lungeurt 200513

Den blå lungeurten har rosa aktige knopper først og så blir de nydelig himmelblå.Rosa 200513

Denne rosa blomsten klarer jeg aldri å huske navnet på, men den blomstrer samtidi som Lungeurt og Brunnera. Jeg liker bladverket på den veldig godt, det er dekroativt.
Brunnera 200513

Brunnera, husker ikke hvem av de, men har både Macrphylla og Jack Frost, begge blomstrer nå.
MariaNøkle 200513Maria Nøkleblom sprer seg villiog vekk i hagen, nesten for villig, men er lett å fjerne mens den er liten.
Mørklillaku 200513En mørk lilla Kubjelle i steinbedet, bildet over.
Rødkumont 200513Endelig blomstrer den røde kubjellen.
Stemormont 200513På trappa har det kommet et noen nye stemorer, kunne ikke motstå disse og den nydelige lyseblå under.
Stemor lyseblå macro 2Jeg falt for dristelsen da jeg fikk kloa i en kjmpebillit hortensia, skulle helst hatt blå, men det hadde de ikke igjen.
Hortensia 200513

Måtte bare ta noen macrobilder av den også, den skal opp i skogsbedet når høsten kommer. Så får jeg håpe den overlever vinteren.

Hortensiamont 200513

Ha en fortsatt fin kveld.



I dag deltar jeg hos:
Vivi – Helgeglder  Macro Monday    I Hearth Macro  Our World Tuesday

16 kommentarer:

  1. Ja det har vært en fin og etterlengtet langhelg.
    Det er godt og få noen flotte dager i hagen så en får ryddet og gjort det vår fint.
    Nydelige blomster hos deg, kubjellen er så fotogen.
    Ha en fin ny våruke Aud.

    SvarSlett
  2. Fine vårtegn hos deg nå ja!!

    SvarSlett
  3. Ja endelig har varmen kommet. En fantastisk helg! Og vakre vårtegn hos deg på Dal. Ha en flott uke!

    SvarSlett
  4. Så utrolig mye fint du har som blomstrer nå. Flotte stemor og den røde kubjella var super lekker.
    Nå er det slutt på sol og varme for ei stund, men jammen skal jeg leve lenge på denne pinshelga.

    Ha en fin ny uke! Klem

    SvarSlett
  5. Så fint det blomstrer hos deg=) Artig med masse blomster, og nå blir det heldigvis bare flere og flere=) Håper sola kommer tilbake til deg=) Vibeke

    SvarSlett
  6. so beautiful!!! Thank you for sharing with I Heart Macro:-)

    SvarSlett
  7. Beautiful!! Boom & Gary of the Vermilon River, Canada.

    SvarSlett
  8. Lovely flowers and colors, spring is beautiful!

    SvarSlett
  9. Mye fint hos deg, lungeurt har blitt en favoritt her. Nyt dagene :)

    SvarSlett
  10. Helt underbar vårbilder!!! Tänk vad man har väntat på att få njuta av vårens blomster!

    SvarSlett
  11. Så många underbara färger. Det är härligt när allt blommar!

    SvarSlett
  12. Så skjønt hos deg! God helg i dine
    vakre omgivelser!

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons