fredag 17. mai 2013

Årets første lille…

bukett ble plukket inn blant småtassene  i dag tidlig.

IMG_0004

Skikkelige nærsynt blomster, men du verden så vakre.
montasjeDet har vært en stille og rolig dag, har lurt meg til å pusle litt i drivhuset. Føles litt bortkastet å ikke ha gjort noe ute nå når det har vært så fint arbeidsvær. Men det er tross alt 17. mai, da gjør jeg ikke sånt, selv om jeg er aldri så hagegal. Men å tusle rundt og kose seg med det som blomstrer og plukke en bukett det går fint an.

Vasen er på størrelse med et eggeglass, men det holder og buketten står ved siden av PC’n sånn at jeg får noe å glede meg over når jeg sitter her og blogger.
IMG_0005Buketten består bl.a. av Scilla, Snøklokker, Puschkinia, rosa fylt Blåveis, Maria Nøkleblom og noen som jeg ikke husker navnet på.  
170513

Ellers har jeg nylig kjøpt meg et nytt leketøy, ja jeg kaller det leketøy, men et nyttig et. En ny mobil, smart telefon. den har all verdens duppeditter, ting og tang, her skal jeg få kjørt meg noe skikkelig i å lære hvordan den funker. Jeg som ikke hadde internett en gang på den gamle, jeg ringte og sendte meldinger, that was it.

Det skal være et veldig bra kamera på det og jeg har tatt en del, bildene ser OK ut på tlf. men på PC’n blir de tåkete og grumsete. Mulig jeg gjør noe feil i overføringa, får prøve igjen senere. På Instagram ser de sånn nogenlunde ut, ja da jeg har klart å få knotet til en konto der, så nå kan vi ses der også.


Frøya liker å ligge ved siden av PC’n når jeg blogger, hun har fått et gammelt håndkle som hun ligger på. Dette bildet er tatt med mobilen.
Nå skal jeg se til å få meg en matbit, har sitti og knotet og lekt meg noen timer nå.

Håper dere har hatt en fin dag og ha en fortsatt fin kveld.


Jeg deltar her: Saturday Show Off   Tina’s PicStory – Weekend Flowers   Weekly Topshot   Today’s Flower   

20 kommentarer:

  1. Kjempe nydelig bukett du har plukket. Hørtes veldig koselig ut med drivhuskos på 17.mai. Her har vi gått i tog og spist is.

    Klem Vivi

    SvarSlett
  2. Gratulerer med dagen! Høres ut som en fin dag. Godt med en "pause" fra hagingen en gang i blant. Jeg hadde balkongplanting i går, det er så fint å være i gang. Den buketten var skikkelg flott!

    SvarSlett
  3. Fine blomster. Høres ut som du har en fin hage, er nyskjærig på den. Gratulerer med ny tlf. Du kommer nok til å bli glad i tlf. Din, jeg tar bare bilder med tlf. Er så lett å blogge med tlf. Kan gjøre det over alt. Hvis du går fornære ting kan det bli uklart. Stå på du er flink. Ha en riktig fin pinse. Perly

    SvarSlett
  4. Vel overstått!
    Nydelig liten bukett med de vakreste vårblomster!

    SvarSlett
  5. A fantastic collection of beautiful blooms, and such a pretty cat. Thank you for once again sharing with Today's Flowers.

    SvarSlett
  6. Lovely, lovely spring wildflowers. I know them all so well but they do not grow where we are.
    Why work if you can pick flowers!

    SvarSlett
  7. Å så søte de er, nydelige farger og vårblomster.
    Jeg håper du hadde en fin 17 mai og har en flott pinse.
    Vårklem fra Marit.

    SvarSlett
  8. What beautiful flowers! Nice photos.

    SvarSlett
  9. oh how beautiful...that last flower photo would be a great one to share with I Heart Macro!

    SvarSlett
  10. Beautiful flowers - and such nice collages! Well done!

    SvarSlett
  11. Vackra bilder! Åh visst är det härligt med årets
    första bukett att ta in det ger en speciell känsla :)
    Ha det gott!

    SvarSlett
  12. These are very, very beautiful.

    SvarSlett
  13. Sååå roligt det är att plocka in de första små blommorna.
    Ha en fin kväll
    Kram Meta

    SvarSlett
  14. For en fantastisk nydelig bukett!!:)

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons