lørdag 20. april 2013

Slitsom og jobbig dag…

har vasket og ryddet i drivhuset så nå er det klart for bruk. Det tok sin tid å få ryddet ut alt og spylt det rent med høytrykks spyleren. Før det brukte jeg en kost og skrubbet av alle listene med hageslangen, da oppdaget jeg en glippe mellom tak og vegger flere steder. Her må jeg få tak i silikon på mandag og få tettet, ellers blir det fyring for kråka.
Ja, ja litt skal man ha å pusle med, synd jeg oppdaget det så sent at jeg ikke rakk å kjøpe silikonen i dag.
20042013 2

Her var det tomt gitt, men det står mye inne som skal ut. Varmeovnen er satt på og termostat satt inn, så snart jeg er trygg på at temperaturen holder seg på 10 – 12 grader om natten, skal plantene ut. Har en frostvakt som jeg skal konble til der bare jeg finner den igjen, har lagt den på et “lurt” sted tydeligvis.

Coleus -black Dragon

Coleus Black Dragon begynner å få riktig farve, ennå er de bare små og har ikke fått riktig fasong på bladene.
200413
Småttingene under Led lampa på lofts gangen klarer seg bra. Bildet over – Malva Zebrina, Zinnia Envy og forskjellige Coleus. Under  - forskjellige Stemorer. Plantene er veldig små ennå, men regner med at de skyter fart når de kommer ut i drivhuset.
200413 stemor

Asarina på planterommet har begynt blomstringen, den vil nok ha godt av å få komme ned i drivhuset. Det har nok de andre også, for de vokser og blir store nå.
Asarina 200413

De første Georginene har spirt, det er Maxine og Jescot Lingold, knollene ble satt den 11. april så det var kjapt.
Ellers har alle de siste frøene jeg har sådd spirt.

Ute i hagen er nesten all snøen borte, er igjen noen få isklumper i skyggen. Den første snøklokken fant jeg  på hagerunden min i dag også. Øynene mine er ikke helt med meg om dagen, så jeg får vente litt med å ta bilder av blomstring ute.

Ha en koselig helg.

6 kommentarer:

  1. Hei Aud.
    Så flink du har vært i dag, det er litt av en jobb.
    Drivhuset ditt er jo så stort og fint så der får du god plass til alle de fine plantene som spirer inne hos deg.
    Jeg så stor forskjell på mine planter når de kom ut i drivhuset, de kviknet til med dagslyset.

    Ha en velfortjent fin lørdagskveld.

    SvarSlett
  2. Hei! Veksthuset her er ikke tett så vi har laget et telt inni veksthuset med fiberduk.
    I dag var det mange bier ute så det var godt noen snøklokker blomstra.
    Flott drivhus du har. Lykke til når plantene flyttes ut! God kveld! Anne

    SvarSlett
  3. Er det ikke godt etter en sånn skikkelig arbeidsøkt i hagen/drivhuset? Det blir fint for plantene å komme ut i så flotte og ordnede forhold :)

    SvarSlett
  4. Så fink som du har vært! Jeg venter litt med å vaske mitt, og der er det også mye som må ryddes ut først.
    Gleder meg veldig til å ta i bruk drivhuset igjen, det er noe eget det. Kos deg og nyt våren.

    Klem

    SvarSlett
  5. Hei Aud:)
    Så godt å få gjort denne jobben...men det er et slit denne nedvaskingen!
    Deilig å flytte inn i veksthuset til en ny sesong:)
    Ser du har samme vifteovn som jeg...er veldig grei denne, men det er litt prøving før en finner rett innstilling,min er trinnløs.
    Masse snadder du har i såbeddene:))

    SvarSlett
  6. Godt å ta en vår-opprydding! Slitsomt, men veldig deilig når det er gjort! Du verden så mange fine planter du har sådd. Fine og kraftige! Ha en fin kveld!

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons