lørdag 13. april 2013

Mer fra Hagemessen…

da var det “fangsten“ som skulle presenteres.
Fikk taK i det jeg skulle ha og mer til, unntatt Georginer da. Ble noe skuffet over den Nederlandske løk/knoll standen, ingen Georginer i hele tatt. De hadde så mange fine i fjor, men noe der fant jeg da, Eremus og Gloriosa.

Det ble en del nye Pelargonium:
Alexander J. Hagemo fylte lakserosa bl. flott bladverk
Ben Franklyn    flott bladverk og nydelige blomster
David John   dverg m lys rosa/hvite fylte bl.
Frensham    sitronduftende
Golden Corrals   stjerne P. lys orange bl. 
Golden Stardust   stjerne P. lysrosa bl. fint bladverk
Mexican Sage   aprikos duft  - antakelig en sport av Nonin
Mme Nonin aprikosduft
Pixie Rose   dbl. røde bl.
Red Witch   dverg og finger, røde og dbl. bl. 

Asarina hvite bl
Blodbeger 3 stk
Eremus Ruiter hybrid
Dahlia Mystic Dreams 3 stk bitte små frøplanter med mørkt bladverk og rosa bl.
Gloriosa 2 knoller
Kattegress
Månedsjordbær
Fangst2013

Fangsten
Og til slutt noen stauder, og så stauder da som jeg absolutt ikke skulle ha.
Hva slags stauder?

Tadadaaa, nei da sikkert ingen bombe, Helleborus selvfølgelig :

IMG_0001

Er veldig svak for de med tegninger på kronbladene, valgets kvaler for det var så mange lekre. Den røde fylte under måtte jeg også bare ha.IMG_0016

Kunne jo ikke være på Hageutstillingen uten å gå innom Spiren, om ikke annet bare for å kikke, men det bler mer enn kikking ja. Himmel og hav så mye lekkert, måtte bare ha noen.
Tror nok hun får solgt unna det hun hadde med seg, tjukka fullt med folk der hele tiden.

Da vet jeg hva jeg har å gjøre i dag, ompotting. 

  
Ha en fortsatt fin helg.

 

   Linker til: Today’s Flower

13 kommentarer:

  1. Så mye fint som du fikk med deg hjem. Skulle ønske jeg også var der, for å kjøpe juleroser.
    Takk for at du deler hagemessa med oss!

    Klem

    SvarSlett
  2. Nei, det var ikke lett å stå for fristelsene. Fint bilde av den prikkete helleborus'en!

    SvarSlett
  3. No har eg rulla meg nedover bloggen og sett frå Hagemessa...veldig kjekt for meg som ikkje har mogligheit til å være der. Utrulig mykje fint å sjå og du har har kjøpt deg mange lekkerbiskener med deg heim. Blir fint hjå deg.
    God helg, frå MarJE.

    SvarSlett
  4. I envy you that tray full of pelargoniums and tiny strawberry plants!!!They all look so happy, and will fill out so nicely in the coming spring and summer!!!

    SvarSlett
  5. Hei Aud.
    Her var det mange røverkjøp, så lekre stauder du har kjøpt.
    Da er vi klare for en ny hagesesong, god helg fra Marit.

    SvarSlett
  6. Mange fristelser på Hagemessen. Kom hjem med to fulle og tunge handleposer.

    SvarSlett
  7. Det var en del pelargoner jag kände igen från mina fönster. det är roligt med många olika sorter.
    Hellebrusen är ju bara så härlig. Min blommar inte än.
    Ha en fin söndag
    Kram Meta

    SvarSlett
  8. Sehr schöne Witerrosen, besonders die rote.

    SvarSlett
  9. Very exotic looking, just gorgeous! Thank you for sharing!

    SvarSlett
  10. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons