torsdag 18. april 2013

Månedens Blomst…

Jeg er stadig innom å snoker på blomsterbutikkene på Jessheim Storsenter, det kunne hende jeg fant noe lekkert ikke sant? Denne gangen falt jeg for en rød Hawaii (Hibiscus) rose med enormt mange knopper.
IMG_0005

Her er et utvald av noen av knoppene, ingen som er utsprunget her ennå. Prøvde å telle knoppene og kom frem til 19. Planten er bare 40 cm høy og like bred, her vil jeg si at jeg har fått mye blomster for pengene. Den ser ut til å ha enkle blomster, skulle gjerne hatt tak i noen som er fylte, men de er nesten umulig å få tak i for tiden. Er det noen som har sett noen i salg i Oslo området tar jeg gjerne i mot tips.

IMG_0006Men fin er den likevel da selv om blomsten ikke er fylt.
IMG_0010Her er blomstene såvidt begynt å springe ut.
H2Og i dag er det to som er kommet ut, tok de ut for å prøve å få riktig farve på bildene (bildet over) og det lykeks jeg med.
H3

Har du lyst til å se flere April blomster så klikk deg inn hos Anna Vattenkannas Trädgård.

Ha en fin dag.    

  

         Linker til: Torsdagstema I Like   Floral Friday Fotos   Tina’s PicStory Weekend Flowers
                             Mona’s Picturesque Floral  Love   Flaunt your Flowers  Fertilizer Friday        

13 kommentarer:

  1. Altid veldig hyggelig med noen nye skjønnheter til hus og hage :)

    SvarSlett
  2. Så flott den Havairosa er. Jeg syntes Havairoser er noen veldig fine blomster. Kjempefine bilder.

    SvarSlett
  3. love the hibiscus buds---i've never seen so many buds in one stem. amazing!

    SvarSlett
  4. vackert foto av din Hawaii rose. Antar att det är Hibiskus. :)

    SvarSlett
  5. Så fin den är! Jag hoppas alla knoppar orkar slå ut.

    SvarSlett
  6. Hibiscus...one of my favorite flowers. You captured them well.

    SvarSlett
  7. Hello Aud,
    I love Hibiscus, wonderful flowers, amazing pictures you've done!
    Wish you a nice weekend,
    moni

    Thanks for visit my blog:
    http://www.reflexionblog.de

    SvarSlett
  8. Hibiscus is lovely ♥ And the color is perfect!

    SvarSlett
  9. Veľmi pekné kvety hibiskus.
    Very beautiful.

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons