fredag 12. april 2013

Bilder fra Hagemessen…

Ja da det ble en tur i dag, skulle liksom bare være en snartur, men det ble nesten hele dagen. Er så rart med det når man går der, masse å se på og man prater seg bort osv…
Først det som var nedtur, den Nederlandske løkstanden, her hadde jeg håpet på masse Georginer for det hadde de i fjor. Nei da, ikke en en eneste en hadde de.
Fikk jo handlet litt allikevel da. Og så trøstehandlet jeg noe jeg slett ikke skulle ha, hva jeg handlet kommer jeg til bake med i neste innlegg når jeg har fått tatt bilder av fangsten.

Her kommer litt bilder:
IMG_0012

Drømme drivhuset fra Solfang i sedertre, glemte å ta bilder inni.  Skikkelig gjennomført med hyller og interiør i sedertre også. Men for en pris, må nok vinne i lotto her.

IMG_0009Masse lekre hagemøbler, noe for enhver smak.

IMG_0020
Koseplass for to.
IMG_0003

Lilla erteblomst tre til kr 599, litt stiv pris synes jeg.

IMG_0005Jeg funderte lenge på om jeg skulle kjøpe denne lekre løkblomsten, navnet husker jeg ikke. Har en mistanke om at den må oppbevares inne om vinteren derfor ble den igjen. 

IMG_0014

Sånn hammock kunne jeg tenke meg, men har sett den billigere andre steder.
IMG_0017

Masse  lekre Hortensiaer å få kjøpt, men jeg styrte unna.
IMG_0024

Måtte jo innom Hagemo en tur, her er noen kjempstore Pelliser. Lekre urner de står i. Og i år hadde han en del sommerblomster og stauder også.
IMG_0026

Et lysthus  i rust farvet jern, bare lekkert. Var en del flott stæsj å se i år også.
Var innom hos den danske Helleborus standen også, men der vart jeg så opptatt med å kikke på alt det lekre at  jeg helt glemte å ta bilder, sukk…

Har du anledning til å ta deg en tur vil jeg anbefale det, masse snadder både å se og kjøpe.

Ha en koselig helg.
Beklager understreking enkelte steder

 

            Linker til: Helgeglede hos Vivi   Saturday Show Off

14 kommentarer:

  1. Så mange flotte bilder! Jeg skal dit i morgen, så jeg gleder meg virkelig til det. God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja du har virkelig noe å glede deg til, spesielt Helleborusene. Men du har kanskje handelt mye fra henne fra før, i alle fall kos deg på messen.

      Slett
  2. Dette var jo koselig, med et innblikk.Det er
    sannelig mye fint å få til hagen. Men alt
    koster en del kroner...

    SvarSlett
    Svar
    1. Man skal være litt prisbevisst når man går der. Prisene kan variere litt.

      Slett
  3. Her var det mye fristende! Skal en tur på lørdag og er redd det kan bli mye trøstehandel:)

    SvarSlett
  4. Det er jo mye fint av planter å få kjøpt der da. Du finner helt sikkert noe du vil ha. Kos deg på messen.

    SvarSlett
  5. Kjempe fint at du deler bilder fra hagemessa. Første året på lenge at jeg ikke kommer meg dit, men har allerede begynt å glede meg til neste år.

    Super flott helgeglede. Veldig hyggelig at du er med! Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Får håpe du får tatt deg en tur neste år, for det er absolutt noe å glede seg til. Veldig bra messe i år.

      Slett
  6. Spennende! Jeg kommer til messa om få minutter;) Gleder meg.

    SvarSlett
  7. Hei! Jeg fikk også en nedtur over at de ikke hadde georginer, men det gikk likevel en del kroner. Akkurat nå står det flere vakre juleroser midt på stuegulvet. De må jo nytes. God helg! Anne

    SvarSlett
  8. Ja,var det ikke mye fint på messa. Hadde også stor sans for lysthuset i smijern. Ønsker deg fortsatt en fin helg !

    SvarSlett
  9. Gøy å se bilder for meg som ikke kunne komme! Fint innblikk! :)

    SvarSlett
  10. Den røde er ikke en løkblomst, det er en knoll. Heter Kengurufot. Ganske riktig er den ikke vinterherdig. Fantastisk sommerblomst som tåler omtrent alt og blomstrer hele sesongen.

    Artig å se hva du har sett, oppdager ting jeg sjøl ikke fikk med meg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for navn(latinsk er Anigozanthos)Anne, den er kjempelekker, men kan ikke ha flere løker/knoller til overvintring nå. Men jeg sikla godt på den ja...

      Slett

Alltid hyggelig med respons