tirsdag 19. mars 2013

Vårblomster i blått…

fotoutfordring hos Tina’s PicStory – colors of spring, denne gang i blått og orange. Har ingen orange blomster som jeg kan kalle vårblomster, så jeg har plukket frem en del fra arkivet i blått.
katherine hoskins_thumbIris Katherine Hodgins, en flittig gjenganger med nydelige tegninger.bl_veis2

Blåveisen er jo et sikkert vårtegn og jeg skulle gjerne hatt mange av de, men de trives ikke her hos meg.

Scilla

Scilla’n på bildet over er en lysere variant av den vanlige, har ikke navnet på den.
Den på bildet under er litt mørkere og er bildet av  noen i potte som jeg har vist tidligere.

macro2
Orange Lewisia fra steinbedet mitt.Lewiia orange2

Blå potte Primula fra årets fangst.Blå Primula

Blå perlebl nær

Bildet over er av Perleblomst i potte, og under fra ute i hagen. Ingen tvil  om at de som står ute får en mye finere farve.

Perleblomst2

Til slutt macro av Iris reticulata, den fineste vår Irisen jeg vet om.blårirismacro2

Vil du se flere vårblomster kikke innom hos Tina’s PicStory.



Linker til: NF Blo-Ma

10 kommentarer:

  1. Så fine vår blomster du har. Jeg har plantet Kathrine Hodgins i høst .og jeg er så spent om hun titter opp når denne kulda gir seg.

    Ha en flott dag!

    SvarSlett
  2. Mange flotte blå vårblomster!
    Nå lengter jeg etter vårblomstring i hagen, men det blir nok en stund til enda. I høst plantet jeg flere sorter våriris, så jeg er spent på om de kommer.
    Ha en fortsatt fin uke!

    SvarSlett
  3. Nydelige blå vårblomster du har.

    SvarSlett
  4. thanx for your lovely spring flowers! :)

    SvarSlett
  5. Så underbara vårblommor. Väntar bara på att få se dem IRL snart också. :))

    SvarSlett
  6. Her var det mange flotte vårblomster!

    Klem

    SvarSlett
  7. Underbara vårblomster! Blåsippan är min stora favorit, men visst är de andra också fina.

    SvarSlett
  8. You chose beautiful flowers for spring. Your first Iris is my favorite:)

    SvarSlett
  9. Nydelige blå vårgleder! Og så flott bilde av drivhuset ditt! Det var et inspirerende syn!

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons