tirsdag 5. mars 2013

Ooopsann…

  bestillingsfingeren har vært i farta og bestilt litt fra Zimtrade:
DAHLIA 'Santa Claus' 
DAHLIA 'Maxime' 
DAHLIA 'Jescot Lingold' 
DAHLIA 'Snowcountry'  
DAHLIA ’Edge of Joy’   
DAHLIA ’Tartan’
Var ikke helt fornøyd med de jeg fant på Plantasjen, har tenkt å ha en del Georginer på terrassen i år og da måtte jeg ha flere.

Har fått priklet stemorene jeg sådde,
Nerone den sorte har ikke spirt.

Bolero Nerone stemorsblomst frø - Hage Seeds - Årlig Flower SeedsBildet er lånt fra Swallowtail Garden Seeds

Ga den en ukes opphold i kjøleskapet før jeg satte den i vinduet i yttergangen, der er det ganske kjølig. Så får jeg se da, har den ikke spirt i løpet av en ukes tid, gir jeg den opp.
Vigna Caracalla Vigna caracalla 0503

 

av tre sådde frø har en klart seg og vokser bra, siden den skal toppes etter hvert skal jeg prøve å ta stiklinger.

Cobea’ne kommer seg bra, fikk desverre bare en potte
med hvit, får satse på stiklinger her også.
Cobea 0503

Sådd i dag:
Anagallis monelli ‘Skylover
Cleome spinosa Mix
Coleus Black Dragon
Coleus Giant Exhibition Limelight
Coleus Kong Red

Coleus  Wizard Jade
Perilla frutescens var. Crispa Purple
Tithonia speciosa denne er jeg spent på, første gang den sås
Zinnia elegans Envy
Siden jeg har hatt utøy på planterommet, står sådden i diverse vinduer rundt omkring.
Plantene på planterommet er spøytet så får jeg håpe at herket vil forsvinne etter hvert.

Ha en hyggelig kveld.

8 kommentarer:

  1. Flotte dahlia du har bestilt. Jeg har fått helt dilla jeg også, og har bestilt så mange at jeg har mistet oversikten... ;-)
    Den nest siste linken virket ikke for meg.

    SvarSlett
  2. Skal si du sår mange planter... Har vel stoore hull i bedene som skal fylles da vel... Det blir nok fint!! Mette

    SvarSlett
    Svar
    1. Har ikke sådd så mange av hver sort da, mange urner som skal fylles her.

      Slett
  3. Hurra-meg-hei her blir det mye flott Aud, jeg gleder meg til å se dette i blomst.
    God kveld fra Marit.

    SvarSlett
  4. Så mye fint du har bestilt. Jeg har ikke prøvd meg på Dahlia ennå, men de er fantastisk flotte så kanskje til neste år :-). Ha en flott kveld!

    SvarSlett
  5. Åhhh, så mange lekre georginer du har bestilt. Det kommer til å bli litt av et syn på verandaen din i år! Så fine Coleuser også, spesielt Black Dragon! Jeg ser du har samme fascinasjon som meg når det gjelder bladfarger :)
    Tusen takk for koselig kommentar på bloggen min!

    SvarSlett
  6. Så flink du er. Og så fine store planter alt. Nei ikke lett å få plass inne til alle plantene en sår. Men min erfaring er også at det ofte er mye av de frøene en sår som ikke spirer. Enkelte poser spirer alt og andre igjen ingen. Så har vi de frøposene hvor bare noen få av frøene spirer. Og det er jo selvfølgelig de man har mest lyst til å få til, som ikke kommer. Du er så god på de latinske navnene, det er jeg ikke noe flink med. Jeg har så lett for å glemme navn, så det hender jeg ikke husker det norske navnet en gang på plantene mine. He,he

    SvarSlett
  7. Ho-ho-ho, tusen takk for påminnelsen, har glemt zimtrade. Dette kan jammen bli litt kostbart er jeg redd.
    Fin onsdag til deg.

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons