tirsdag 12. februar 2013

X faktor – rød eller orange

Rødt og orange denne gangen hos Anne på Moseplassen
Etter litt leting falt valget på bunndekker rosen Charming Cover.
CovernærDen er busklignende, ca 60 cm høy og ca 50 cm bred. Den har halvfylte nydelige orangrøde blomster med svak lukt. Bladene er litt blanke og friskt grønne, herdighet er H4-5.

Cover

Det er en herlig liten rosebusk, nydelige små blomster med et “sort” lite øye. Selv om den er liten blir den lagt merke til i bedet pga. den overdådige blomstringen. Dette er en rose man blir glad i. 

Charming cover3

Blomstringstiden er fra forsommer til frosten tar den, blomstene kommer i store klaser.

Lyst til å se flere i orange/rødt, klikk på bildet under.
roed-orange-x faktor

28 kommentarer:

  1. Så lekker den var! Den så veldig frodig ut.
    Lykke til!

    SvarSlett
  2. For en vakker rose! Den ser ut til å være veldig blomstervillig også.
    Lykke til, Aud!

    SvarSlett
  3. Denne var ny for meg! Nydelig var den! Lykke til i konkurransen!

    SvarSlett
  4. Kjempe flott! Jeg har vært på leting etter en lav rose, og nå viser du den her :)) Tusen takk!

    Ønsker deg lykke til! Klem

    SvarSlett
  5. Nydelig rose, lykke til.
    Jeg har verken rødt eller orange i hagen min, men det skal helt klart gjøres noe med :-)

    SvarSlett
  6. Hei
    Så nydelig! Kjempefin farge. Hvor herdig er den? (Tøff nok for Toten, tro?)
    Ønsker deg masse lykke til i konkurransen:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Den er sone H4-5, så det skulle gå bra på Toten.

      Slett
  7. Nydelig rose. Rødt gir meg et løft. Lykke til deg også! Ha en fin kveld. Hilsen Anne

    SvarSlett
  8. Rød er jo virkelig rosefargen :)

    SvarSlett
  9. Nydeleg form og farge på desse rosene!

    SvarSlett
  10. Usedvanlig flott farge - nydelig rose:)

    SvarSlett
  11. Veldig fine roser! Det er også min yndling.
    Takk for kommentar hos meg :)

    Lykke til!

    SvarSlett
  12. Ja, den var virkelig vital - og søt med det mørke "øyet".

    SvarSlett
  13. Så fin rose, og om den blomstrer så lenge dessuten skal jeg virkelig forsøke finne en plass til våren :)

    SvarSlett
  14. Flott rose - liker godt den lange blomstringsstiden. Fin med det mørke senteret.

    SvarSlett
  15. Ååååå, vakker rose som jeg aldri har sett
    før! Lykke til!

    SvarSlett
  16. Hvor er det nogle smukke røde roser du har med i konkurrencen.

    Må jeg spørge om hvorfor næsten ingen norske haveblogs giver mulighed for at svar med navn og Url, jeg må indrømme at det undre mig...? Ved du det Aud?

    Haveknus
    Annette

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, den er nydelig.
      Til ditt spørsmål kan jeg bare svare for meg selv. Jeg vil ikke ha det fordi det krever mer jobb for den som vil legge inn en kommentar.
      Sånn som jeg har det nå kan man jo bare trykke på legg til kommentar og skrive kommentaren. Vil man inn på bloggen til vedkommende er det bare å trykke på navnet så får man opp de bloggene vedkommende har, enkelt og greit.

      Slett
    2. Ja det er rigtig at lige præcis din blog virker fint, men andre vil jeg siger er meget besværlige fordi der både skal skrive koder og andet ned... Nå pyt

      Så skriver jeg her hvor det er nemt at udgive sin kommentar :) tak for det

      Held og lykke til dig Aud

      Slett
  17. så fin den var med de små runde blomstene :) En nydelig rose jeg skal notere meg.

    SvarSlett
  18. Vilken härligt röd ros, den har verkligen x-factor! Lycka till!

    SvarSlett
  19. Oi,oi,den var fantastisk flott! Nydelige små runde blomster...og så mange av dem! Lykke til med konkurransen Aud.

    SvarSlett
  20. Det er så fint med roser! Denne var skikkelig fin!
    Lykke til i konkurransen!
    Ha ein fin kveld! :)

    SvarSlett
  21. Den rosa var flott og for ein nydelig farge den hadde. Skjønna godt at du er glad i den og for ein fin kandidat.
    Lykke til.

    SvarSlett
  22. A cor dessa rosa é muito linda!
    parabéns pela foto
    obrigada por comentar em meu blog
    Zizi
    http://zizisantos.blogspot.com.br/

    SvarSlett
  23. what a beautiful red, so glad to see some colour, while everything is so white around.. I miss spring, hope it comes fast!

    SvarSlett
  24. Ja, denne var sjarmerende! ;)
    Lykke til i konkurransen!

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons