torsdag 14. februar 2013

X faktor – blå

Her var jeg ikke i tvil om hva jeg skulle velge, en liten sjarmør som sprer seg villig.
Scilla2
Ikke helt fornøyd med dette bildet, noe uklart.
Scilla sibirica en nydelig himmelblå blomst som kommer i april/mai før gresset har rukket å bli så langt at det må slås.
scilla-siberica5
Herlig himmelblå farve som danner  et nydelig teppe i gressplen og bed hvis den får lov. Lov, selvfølgelig får den lov her hos meg, skjønne blomsten. Det gjør jo ingenting at den kommer i mender, gresset kan få lov til å bli litt langt for at den skal få blomstret ferdig.
Det at den dukker opp i fleng i bedene gjør heller ingenting, den er jo så liten at den gjør ingen skade der den stråler blant de andre blomstene og løkene tidlig på våren.
Et kjærkomment innslag i hagen, vil ha kjempestore tepper av denne sjarmøren.
blaa-blomster-x

Linker til: Floral Friday fotos    Green Day  
Tinas Weekend Flowers   Saturday Show Off

34 kommentarer:

  1. Så flotte de er! De er så kjærkomne når de dukker opp, og blåfargen er helt herlig.

    Lykke til!

    SvarSlett
  2. Ja, dette er en god blå hageglede hos meg også. Herlig! Lykke til!

    SvarSlett
  3. Nydelige vårblomster! :)
    Lykke til i konkurransen!

    SvarSlett
  4. Ja, denne er nydelig med sin knallblå farge! Jeg har den også i plenen, men den kunne godt ha spredd seg enda mer!
    Lykke til, Aud!

    SvarSlett
  5. Nydelig, og ekstra kjærkommen siden den blomstrer så tidlig!
    Lykke til!

    SvarSlett
  6. Vidunderlige blå! Jeg satte disse i plenen i høst og gleder meg villt til våren:) Håper de blir like fine som dine! Lykke til.

    SvarSlett
  7. De skønne forårsblomster Scilla er bare så smukke og dine billeder er fantastiske.

    held og lykke til

    Haveknus
    Annette

    SvarSlett
  8. Så bra att du tävlar med denna! Jag satt och funderade och valde mellan scilla och blomman-för-dagen... mitt bidrag blev den sistnämnda. Lycka till i tävlingen!

    SvarSlett
  9. Så fina foton. Ha det riktigt bra i helgen.

    SvarSlett
  10. Aud det er ett godt valg, en skal lete lenge etter noe som sprer så mye glede som disse blå stjernene når de titter opp på våren.
    Flotte bilder, god helg fra Marit.

    SvarSlett
  11. Gorgeous photos

    Have a good weekend

    x Fiona

    SvarSlett
  12. Spring is around the corner when Scilla flowers bloom.
    Lovely pictures!!

    SvarSlett
  13. One of my favorite colors. Lovely flowers and images. Have a happy weekend!

    SvarSlett
  14. Det finnes skillatepper i en par av byens parker, utrolig vakkert, skjønner godt du ønsker deg noe slikt!

    SvarSlett
  15. i love this tiny flowers! thanx for sharing with us :)

    SvarSlett
  16. flor delicada e encantadora, adorei as cores! Um abraço!

    SvarSlett
  17. Hei! Tepper med scilla er så vakkert og blåfargen er skinnende. En deilig kontrast til den lange vinteren. Ha det godt og lykke til! Hilsen Anne

    SvarSlett
  18. Dette betyr vår....veldig flott når den brer seg utover.
    Lykke til med eit fint bidrag!

    SvarSlett
  19. Hei Aud.
    Takk for svar da skal jeg søke på den.
    Maritklem.

    SvarSlett
  20. Heisann!
    Ja, den er virkelig skjønn. Må gå omveien til jobben i april for å oppleve det vakre, blå teppet i grøftekanten!
    Ha go´hælj ;:OD)

    SvarSlett
  21. Scillan är en av mina favoriter på våren. Lycka till!

    SvarSlett
  22. Scilla Sibirica er vårens favoritt for meg.
    Den er så sart og nydeleg. Den er ikkje så villeg her
    hos oss at den sprer seg på plenen, men den er i bedda.
    Lukke til i konkurransen.
    Anne-Mari

    SvarSlett
  23. Vårlig lykke :) Masse lykke til!

    SvarSlett
  24. Hi, as long as they are blue I love them. We need more blue colors in the tropics, as i've been saturated with warm colors all year long.

    SvarSlett
  25. Scilla er nydelig og jeg synes virkelig jeg ser for meg hagen din fylt med disse -vakkert! Ønsker deg en fin helg:-)

    SvarSlett
  26. Que flor linda. Eu não conhecia.
    Lindas fotos. Abraços

    SvarSlett
  27. Eu amo flor azul e essa sua está maravilhosa! Adorei conhecê-la. Estou te seguindo, pois amei seu blog! Beijos!

    SvarSlett
  28. Takk for alle hyggelige responser på denne lille sjarmøren:-)

    SvarSlett
  29. It really is the most beautiful blue color!

    SvarSlett
  30. Kjempefine! Hyggelig vårsyn:)

    SvarSlett
  31. Beautiful! I love this colour!

    SvarSlett
  32. På en eller annen måte hadde jeg nesten glemt disse herlige blå! Takk for at du delte :-)

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons