tirsdag 26. februar 2013

Iris blomstring i stua…

I et sinkfat foran terrassedøren har den blå vår Irisen,
reticulata Harmony  begynt blomstringen. Fikk øye på noen potter for et par uker siden og heiv meg over de. Disse skulle jeg ha, den
ne vår Iris er en av mine Iris favoritter.
IMG_0012Tre potter er satt i et gammelt sinkfat, noen mosekuler fra en juledekorasjon er gjenbrukt for å fylle opp med, og ny mose er brukt til å dekke pottene. Videre har jeg brukt noen kongler og diverse små oppkuttede pinner. blåriris3Vurderer å sløyfe konglene, de ser litt malplassert ut. Tenkte på å finne noen greiner ute i stedet, får se an litt.blåriris8horisont2
En nydelig himmelblå gjeng.
blårirismacro2
Den nydeligste himmelblå farven som finnes og med flotte tegninger. Er det noe rart man blir glad i disse? blåriris5
I år har jeg vært ram til å kjøpe løker i potter, og det går fort til påske og da blir det vel noen til.
Litt blomsterkos må man jo kunne unne seg synes jeg.

Ha en fin kveld og en solfylt uke.

Linker til:
Our World Tuesday

10 kommentarer:

  1. Such a vibrant purple. Beautiful!

    SvarSlett
  2. Oi..allerede i blomst, vakkert !!!

    Ha en fin kveld,hilsen Lisbeth ;)

    SvarSlett
  3. Dette var lekkert Aud og så flott blåfarge irisen har.
    Jeg synes det var fint med konglene, men smaken er som baken osv he he.
    Jeg skal jammen se etter denne sorten iris neste gang jeg ,,tilfeldig,,er innom
    ett plantesenter.
    Flotte bilder, Maritklem.

    SvarSlett
  4. Stunning colours!! Boom & Gary of the Vermilon River, Canada.

    SvarSlett
  5. Konglene passet jo riktig flott i dekorasjonen din! Nydelig blåfarge på våririsene, jeg er også veldig glad i våriris. Herlig vårtegn!

    SvarSlett
  6. Iris är en stor favorit och vårblomma i högsta grad för mig.
    Önskar dig en fin vecka
    Kram Meta

    SvarSlett
  7. Irisen er kjempefin. Jeg liker så godt den blåfargen med det lille gul/hvite i mitten. Lenkter så etter våren, har alltid vært et sommer menneske. Liker og se hva du skriver og titter inn flere ganger om dagen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, jeg har vært inne og kikket på bloggen din flere ganger. Har prøvd å legge igjen kommentar, men må være "medlem" på Word Press for å få gjøre det.

      Slett
  8. Lindas e maravilhosas imagens em macro! Adorei as flores azuis! Beijos!

    SvarSlett
  9. Hei Aud! Ja, det er vist litt vanskelig og legge inn kommentar hos meg. Det er bare og logge seg inn og lage et passord selv som bare du veit. Grunnen til denne sperren er laget for ikke man skal være annonym og gi slemme kommentarer. Tror du har prøvd og gjorde noe feil med Mail adr. Din. Den ble ikke riktig, så det ble en melding om Mail finnes ikke. Håper du prøver igjen og får det til. :-) gøy å ha kontakt. Perly

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons