torsdag 28. februar 2013

Lunsj på terrrassen…

Nok en strålende dag, jeg ryddet unna litt snø og vasket terrassebordet fant en gammel plastduk og rigget meg til.
280213 2
Stolpute ble hentet i garasjen, skinnfellene ble lagt oppå og et vårgrønt pledd i tilfelle litt vindgufs.
280213 3
Vår Irisen i sinkfatet fikk komme ut i solen, den røde radioen for å høre på VM og skiskyting.
280213 5
Vafler fra i går med raudost, te og en mandarin til dessert.
Serviset er nytt, falt fullstending for det. Har et litt gammeldags rosemønster på kanten i brungrå farve.
280213 6
Litt lesestoff av ymse slag, da kan jeg bare kose meg.
Solen varmet godt, pleddet fikk jeg ikke bruk for.
280213 7 frøya 6
Etter hvert kom Frøya tassende for å se om det kunne være igjen noen smuler med raudost på tallerkenen.
Jeg har hatt en del katter opp gjennom årene og alle har vært helt forstyrret etter raudost. Det hender hun for smake litt, men hun får ikke så mye. Katter skal ikke ha så mye av hverken salt eller sukker.
280213 8 føtter
En herlig slaraffendag med sol og kos ute på terrassen er tingen.
Ha en fin kveld folkens.

5 kommentarer:

  1. Ja, det er herlig når solen begynner å varme og det går an å sitte ute! Ser at du hadde en skikkelig kosestund på terassen.
    Ha en fin torsadgskveld!

    SvarSlett
  2. Det så virkelig deilig ut å sitte ute i dag hos deg. Jeg har samme erfaring som deg, for mine katter har også vært glade i brunost. Irisene dine er nydelige!

    SvarSlett
  3. Kjempe herlig! Det er godt å kunne sette seg ut igjen og kjenne at sola varmer.

    Fortsett å kos deg! klem

    SvarSlett
  4. Så herlig! Tenk at dere har det så fint at det går an å sitte på terrassen! Nydelig servise du har kjøpt! Det liker jeg også! Og så den fine pusen som liker brunost. Det har jeg aldri hørt om!
    Vakkert med iris i fatet, de pynter så fint! Takk for hilsen! -Margit-

    SvarSlett
  5. Det ser så deilig ut. Fikk en nedtur i dag da det ikke ble så varmt som det ble meldt. Nå er det varmegrader. Håper snøen smelter kjapt. Ha det godt! Anne

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons