fredag 4. januar 2013

Vintersol…

Endelig på rette sida av jul, vi går mot lysere tider og vår.
Herlig, herlig!
Det har vært noen fine dager med sol og blå himmel.
Jeg tok med kamera ut da jeg hentet posten og fikk tatt noen bilder utenfor huset.

Vintersol030113
Fra veien utenfor der jeg bor, furua som skimtes øverst i bildet er tuntreet mitt.

Furua 030113
Furua er kjempehøy og står rett ovenfor innkjørselen min.
Det var noen utbyggere lenger oppe i veien som gjerne ville fjerne den i sommer, veien var så smal sa de. Ha, akkurat som veien ble bredere ved å fjerne furua, den står jo  for det meste inne på min tomt da. Og jeg flytter ikke gjerdet uten videre. Hva som skjer etter at jeg har flyttet det bryr jeg meg ikke noe om. Furu og gjerrde står bra der de står.
Vrang kjerring jeg Smilefjes som blunker

Vintersol 030113 3
Enda en furu til irritasjon, den stenger for sikten når man skal kjøre ut på veien. Jeg bryr meg ikke noe særlig lenger siden jeg har sluttet å kjøre bil.

Solnedgang 040113

 

 

 

 

 

 

 

 











Solen skinner fint i bakgrunnen i hvertfall.

Vinter vei opppver spø 030113
Veien oppover fra huset, synes det er greit jeg at det står noen trær og buskerr som skjermer for ionnsyn. Det gjør det også lunere, sånn at vinden ikke får så godty tak. Lenger oppe er det et nytt boligfelt hvor det nesten ikke står noen trær igjen, blir så tomt og stusslig synes jeg når det snauhogges.
Det var litt fra nærområdet mitt.

Ha en hyggelig kveld.



Jeg deltar her:

4987378325_b77095bd20_b[1] sinneskatten
fotar och funderar
Tema Fredag -
njutning

Saturday show off


Sussokai
Söndagsfoto - Trä

12 kommentarer:

  1. Så vakre bilder og lys, det er godt å vite at det går den rette vegen nå.

    God fredag, Marit.

    SvarSlett
  2. Ja, nå går det virkelig mot lysere tider. Lengter etter det nå.

    Så flott med sol nå på vinteren!

    Ønsker deg en fin helg! Klem

    SvarSlett
  3. Flott vintervær hos dere! Her i Bergen er det mildt, men vått og grått. Håper på litt lettere vær i helgen. Man skal tenke seg om noen ganger før man feller trær, det er nå helt sikkert.
    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  4. Verkligen vackra träd, de måste få stå kvar om de inte är dåliga inuti. Gamla träd kan ju vara det.
    Ha en god Fortsättning på året
    Kram Meta

    SvarSlett
  5. Så flott det var hos deg med både snø og sol. Deilig å tenke på at det går mot ei lys årstid og med den mykje herlig hagearbeid!!

    God helg.
    Klem MarJE.

    SvarSlett
  6. Jeg er veldig enig med deg.
    Gamle trær skaper miljø,og er vakkert.

    SvarSlett
  7. Ja, det är en njutning när ljuset återvänder efter den mörka årstiden. Fina bilder.

    SvarSlett
  8. Tallar är verkligen vackra. gillar deras stam. finna bilder Kram Suss

    SvarSlett
  9. Vackra bilder av vackra trä.
    ha' det så bra!

    SvarSlett
  10. Vilka härligt soliga bilder. Riktig vinter!

    SvarSlett
  11. Kauniita puita ja puutarha!

    SvarSlett
  12. Härliga vinterbilder och vackra träd!

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons