mandag 21. januar 2013

Mer frøkos…

Frøene fra Impecta og Rara Växter er kommet, ca en uke tok det fra jeg bestilte de. Rask ekspedering, er vant til at det kan ta tre uker eller mer på denne tiden av året.
Fikk to pakker med bonusfrø fra Rara Växter. Peon valmue
‘Purple Paeonia’ og luktert ‘Yellow & Mauve’ koselig det, men vet ikke om jeg kommer til å så de. Ellers i helga har jeg prøvd å plukke ut de frøene som skal sås i år, skal prøve å holde meg under 20 sorter, hm spørs om jeg klarer det da. Blodbeger og Asarina har kommet i jorda, hvit og blå Cobea skal også sås nå. Det er tidlig men får å få de til å komme i blomst før frosten må det til. I fjor fikk jeg ingen blomster på de. Bildet under er lånt fra Google
Vigna montasje

Frø av Vigna caracalla er filt og lagt i  bløt, denne sådde jeg i fjor også. Den rakk aldri å blomstre til tross for at den stod inne i drivhuset. Knopper kom i september, men rakk alså ikke å blomstre. Får håpe på bedre hell i år for de spesielle blomstene er bare nydelige.
Ellers har jeg foretatt et dykk i arkivet igjen for å finne bilder av blomster, har hatt nok vinterbilder en stund nå. 
Hemerocallis Black Draft

Litt orange og gult denne gangen siden solen glimrer med sitt fravær her.
Hemerocallis Yellow Bouguet

gardentreasure_thumb[2]

Har ikke hørt noe særlig på country  på mange år, men The Highwayman  digger jeg, spesielt Johnny Cash og Waylon Jennings, Cash er nok favoritten innen country. Lytter til de mens jeg skriver her.
Ed Broman

Liljen over er den mørkeste jeg har, den er enda mørkere i virkeligheten.

Orange montasje
Bakom skyene er alltid solen, vi får håpe den kommer frem en av de nærmeste dagene. Bildet er tatt tidlig en morgen i høst.Himmel3


Innlegget er med hos:
Helgegleder   Mosaic Monday   Macro Monday   I heart Macro   Mandarin Orange Monday   Monday Mellow Yellow   Our World Tuesday   Tinas Picstory Tuesday    NF  Inspiring photographyhttp://nfmemes.blogspot.fi/2013/01/nf-inspiring-photographycatching-light_21.html

26 kommentarer:

  1. De är underbara! Jag älskar liljor.

    SvarSlett
    Svar
    1. Liljer må jeg bare ha. men de forbaskede liljebillene... Har gått over til mere dagliljer på grunn av de.

      Slett
  2. longing for springtime and summer seeing these lovely images.

    SvarSlett
    Svar
    1. Yes we are waiting for spring. but there are still a few more months

      Slett
    2. Flower pictures helps to set longing for some sun and summer.

      Slett
  3. Vigna caracalla såg kjempefin ut....spennande å sjå om du får blomstring på den.
    Nydelige liljer du viser i herlig solskin.

    Ha ein fin kveld.
    MarJE.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg håper virkelig det, for det blir spennende å se blomstene, og ikke minst kjenne duften. Den skal visst dufte deilig også.

      Slett
  4. Det er så utrolig spennende å så frø, men i år skal jeg prøve å holde meg selv litt i sjakk. Det blir altfor mange potter som skal ut - inn og hit og dit.
    Du har jo mange spennende frø her, og jeg ønsker deg lykke til!

    Kjempe hyggelig at du ville være med helgegleder. Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det blir en del sjauing når de skal herdes. Jeg også skal prøve å begrense meg i år, får se om jeg greier det...

      Slett
  5. Your flowers are such heavenly colours! They must look splendid in the garden! And adore the sunny shade of yellow flower! Finally your first flower I have growing on an archway! It was here when I moved into this house! I did not know what it was called! A very pretty flower, but it doesn't seem to last very long!

    SvarSlett
    Svar
    1. So funny that you have Vigna caracalla, pity that the flowers do not last long. But they are very nice, hope it will bloom this year.

      Slett
  6. Så nydelige vinterbilder! Det er utrolig vakkert og grafisk med snøtunge vekster og frøkapsler. Og lysthuset så nydelig ut!

    For øvrig, moro å lese at frøene er kommet! Det er så utrolig deilig med nye frøposer i posten!:)

    Vennlig hilsen
    Ingvill Egeli

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg liker å ta bilder om vinteren også, det er myr fint og rart av nmotiver man kan finne hvis man har øynene med seg.

      Slett
  7. Hei.

    Bestilte du masse frø fra Impecta. Nydelige farger på de erterblomstene du kjøpte.
    Jeg venter på og bestille derfra jeg også, men klarer ikke og bestemme meg for hvor mye jeg skal bestille enda.

    Ha en fin uke.

    SvarSlett
    Svar
    1. Link til Impecta bestillingen finner du her:http://audkamp.blogspot.no/2013/01/show-your-3-sa-galskap-eller-ikke.html
      Var ikke så veldig mye jeg bestile, holdt meg under 200 kr grensa.

      Slett
  8. Gorgeous!

    Hopping from Mellow Yellow.
    Some Yellows in Children in Costume

    SvarSlett
    Svar
    1. Thanks for like my photos. fun to attend Monday Mellow Yellow

      Slett
  9. Beautiful selection of flowers. The orange one is almost on fire! Thank you for sharing on Mandarin Orange Monday:)

    SvarSlett
  10. wonderful post! thanx for sharing your light with us :)

    SvarSlett
  11. I love your beautiful lilies and the last sky shot is beautiful. A lovely post. Wishing you a happy week ahead.

    SvarSlett
  12. Beautiful series!! Boom & Gary of the Vermilon River, Canada,

    SvarSlett
  13. I love the blossoms on that first plant!

    SvarSlett
  14. SPLENDID EYE BEAUTY! Love this! all of it

    SvarSlett
  15. så lustig den ser ut den första växten. :)

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons