søndag 13. januar 2013

Frøpusling…

Ja jeg har kikket over det jeg har liggende av frø, og det er ganske så mye. Det meste er staudefrø som jeg ikke skal så i hele tatt i år.
Bestillingsfingeren har vært i farta igjen, og har riktig kost seg hos Rara Växter. Unnskyldningen er at jeg kom på at de hvite Cobea frøene som jeg fikk fra Impecta i fjor spirte dårlig. Så for å gardere meg har jeg alså bestilt litt fra Rara Växter også (syltynn unnskyldning). Dermed ble det en del sorter for å fylle opp kvoten.
Bestillingsliste:
Amaranthus caudatus ‘Dreadlock’
Cobea scandens alba
Cobea scandens blå
Convolvulus tricolor 'Royal Ensign'
Helianthus annuus  'Strawberry Blonde F1
Ipomoea nil'Giant White'
Ipomoea nil ‘Milky Way’
Ipomoea tricolor ‘Heavenly blue’
Lathyrus belinensis ‘Goldmine’
Lathyrus odoratus 'Wiltshire Ripple'
Malva sylvestris ‘Zebrina
Phlox drummondii ‘Moody Blues’

De har en ny solsikke som jeg syntes så veldig spennende ut.
Den er beskrevet som tofarvet, svakt sitrongul og rosa med svart midt. Synes ikke den ser noe særlig rosa ut på bildet, men det vil vise seg etterhvert.

SOLROS

Var ute en tur i dag for å prøve å ta noen nye bilder, men det var en kald fornøyelse for mine fingre. Ikke noe greit å ta bilde rmed hansker på nemlig. Nesten 13 kalde var det,  sola tittet frem så det var veldig fint ute.

Her er solen gjennom epletreet.solnedgangepletre2

Mye vissent som titter opp av sneen.
IMG_0019
Alt er ikke like pent.

IMG_0026 2

vissen mosaik
Litt sne og noen visna blomsterstander kan bli et brukbart motiv.
Macro tørre m snø
Blå himmel og strålende sol kaster skygge oppover veien.
Skygge

Ny bildevideo er lagd, du finner den på høyre sidefelt.

Ha en hyggelig kveld.

Jeg deltar her:
Helgegleder hos Vivi, Macro Monday, Mosaic Monday, I heart Macro, Mandags tema,
NF Inspiring Photography/Catching the light

29 kommentarer:

  1. Vedlig hyggelig at du ville være med på Helgegleder!

    Ønsker deg en ny fin uke! Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare hyggelig å få være med,m en fin uke til deg også.

      Slett
    2. Bare hyggelig å få være med,m en fin uke til deg også.

      Slett
  2. Så mye fint du har bestilt! Rara Växtar har flott utvalg!
    Lykke til med sådden!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, der kan man finne mye snacks. Har handlert mye der opp gjennom åra.

      Slett
  3. I would like to have the same flowers in my garden, love them. Beautiful snowy scenes. Lovely images! Have a happy week ahead.

    SvarSlett
    Svar
    1. So nice that you like my flowers and pictures, have a nice week.

      Slett
  4. Her har du bestilt mykje fint. Blir ei spennande tid med såing og etterkvart mange spirar.
    Ha ei fin veke.
    MarJE.

    SvarSlett
  5. Your flowers will be lovely and I know how tempting it is when ordering seeds. That looks like a lovely, if brisk, winter walk.

    SvarSlett
    Svar
    1. Yes, we may be tempted to both one and other when ordering seeds. Have a lovely week.

      Slett
  6. Smukke billeder:)

    Knus og kram herfra

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for eb hyggelig tilbakemelding på bildene mine.
      Ha en flott uke.

      Slett
  7. Herlige bilder du viser! Vi er
    velsignet med en vakker natur!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, vi er heldige der, mulighetene er mange for å finne fine motiver.
      Ha en hyggelig uke.

      Slett
  8. Variet.
    Men flotte skygger.
    Ha en god mandag.
    Mormor

    http://www.starbear.no/mormor/2013/01/14/skygger-bade-ute-og-inne/

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, i dag er det klitt forskjellig av bilder da jeg er med på en del fotoutfordringer.
      Ha en flott uke.

      Slett
  9. Så fina bilder allihop :)

    SvarSlett
  10. Takk for at du liker bildene mine, alltid hyggelig med koselige tilbakemeldinger. Ha fin uke.

    SvarSlett
  11. Mye fint du skal så :) Jeg har ikke nettshopet frø enda, men muligheten er der. Har en del frø jeg byttet til meg i høst. Liker så godt når plantene bærer med seg ei historie om opprinnelsen. Nyt dagene.

    SvarSlett
  12. Ååå..så mye fint du skal så!..jeg skal til å bestille litt..har kjøpt litt grønnsakfrø så jeg er igang..men prøver å bremse litt:)
    Kaldt og friskt hos meg også..13minus i natt.
    God uke til deg:))

    SvarSlett
  13. Absolutely gorgeous! I am following you and I hope you will do the same :)

    SvarSlett
  14. Lovely and I especially like the image of the branch covered in snow with seed berries showing through;')~

    SvarSlett
  15. Så utrolig mye fint du har bestilt. Den solsikken var helt spesiell. Fine fargesjatteringer. Det er så fint at det finnes 1 million unnskyldninger for å bestille mer frø:):) Flotte bilder du har tatt! Lykke til med spiringen.

    SvarSlett
  16. du har ju lite ljus att fånga. Ser trevligt ut. :)

    SvarSlett
  17. This is a lovely series and shows how pretty winter can look. While we look forward to spring I can still enjoy your winter through these superb photographs. Thank you :)

    SvarSlett

  18. Takk for alle hyggelige kommentarer. Jeg har dessverre ikke hatt anledning til å svare hver enkelt denne gangen.
    Thanks for your kind comments. Unfortunately I have not had the opportunity to reply to each of you.

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons