søndag 16. desember 2012

Show your... #2 - Santas/Nisser

Ny runde ned Show your... denne gang nisser.
Bare en uke til jul og  mange av dere har sikkert begynt å finne frem nissene. og nisser må man ha riktig mange av synes jeg, eller blir det ikke skikkelig jul.
Selvlagde, kjøpte og nisser man har fått er en del av kolleksjonen.
Noen gjør som jeg og samler på nisser av alle slag, andre bare på spesielle serier og da får man mange etter hvert. I år blir det bare en del av samlingen som får komme frem.         
Prøvde en gang å lage tøynisser, det ble et mislykka prosjekt.
Isolde nisser var jo så populere for en del år siden, jeg kjøpte bok om hvordan de skulle lages og materialer og all ting, men alså total fiasko.
Her er mitt bidrag til utfordringen:
Disse to fikk jeg tak i for mange år siden i Oslo. De er lagd av noe Cernit lignende greier og er blytunge, den største veier 4,6 kilo. De sitter egentlig i loftstrappa, men i anledning fotografering måtte de frem i lyset.

To blide og godslige karer dette.med grøt
Disse to er fra Paul Bonner, BeBe nisser, har de i mange forskjellige størrelser og varianter.Par i kjelke
Her er en del av Bonner nissene i sofan til fotografering før de blir utplassert. Har mange andre også, men de får alså ikke komme frem i år. Paul Bonner samling
De under er fra Unni Kuraas på Røros, for de av dere som har vært der, er det hun som holder til i stabburet midt i sentrum.
Unni Kuraas, Røros
Denne utfordringen er åpen frem til 3. januar.
For å være med må du bruke bildet over og lage en link til utfordringen i blogginnlegget ditt.
Da håper jeg at riktig mange vil være med, sånn at dette kan bli en skikkelig Nisse-link.
Alle typer nisser er velkomne i utfordringen.

3 kommentarer:

  1. Det var många speciella tomtar du har fina och en del lite roliga. Tomtar ska tala till en. Då får de bo hos mig.
    Ha en fin kväll
    Kram meta

    SvarSlett
  2. Her var det mange artige variantar av nissar.
    Dei to øverste var skikkelig flotte.
    Til veka skal eg leite fram mine, så då skal dei få kome i eit inlegg og lenkast opp her.

    Ha ein koselig kveld.

    SvarSlett
  3. Ja, jammen en otrolig samling nisser du har. Mine får være på loftet litt til.. men de kommer nok ner til helgen :)

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons