mandag 10. desember 2012

Det er ikke jul uten…

nisser. Jeg har samlet på nisser i mange år, men de siste årene har jeg ikke kjøpt noen nye. Har ikke plass til flere :-)
Noen av disse nissene har jeg har vært i tidligere innlegg, husker ikke hvem jeg har vist, så jeg viser de i tur og orden etter som jeg plukker de frem.

Noe av kosen ved desember er å begynne å plukke frem nisser og julepynt.IMG_0002Noen av nissene er håndlagde samlenisser, som dette kjekke paret her. Disse kommer fra Gardertroll/nisser, og alle nissene som kommer fra Sylvi Reierstad har navn.
IMG_0004 IMG_0014
Andre igjen er masseproduserte, men alikevel  utrolig søte. Disse fikk jeg tak i på Nisselåven i Heidal. Et skikkelig koselig og blidt par.
IMG_0023Denne  er den første samlernissen min og heter Dalvin, gamlefar selv. Den kommer fra Sylvi Reierstad som lager Gardertroll/nisser. Har flere fra henne, de er veldig fine synes jeg. Alt er håndlaget, og derfor artig å ha. 
Noe annet som er et must i huset her i jula er Amaryllis.

montasje  
Denne uken må jeg stå på litt for å lage ferdig julepynt og plukke frem nissene. Ligger litt på etterskudd.
Minner om fotoutfordringen hos meg, åpen frem til søndag den 16.
Vis din__3

Jeg er med på:

fotoapp  

Mosaic Monday
Jeg er med på


1 kommentar:

  1. Nisser hører jula til. Det er koselig å ta fram den samme julepynten fra år til år.
    Så nydelige amaryllis du har!
    Ha en fin uke!

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons