onsdag 12. desember 2012

Jeg leter og leter…

julekjøkkengardinene mine uten å finne de. Har sikkert lagt de på en såkalt lur plass, burde egentlig være lett å finne igjen 2 fag med røde lange julegardiner. Aldri så galt at det er ikke er godt for noe, man får ryddet og kastet litt mens man holder på.
Ellers av julesysler holder jeg på å lage ferdig dekorasjoner.

Vtihasselkrans
Dette er en krans jeg har hatt stående i noen år, uten å ha gjort noe med den. Jeg har fått sansen for det litt rustikke og røffe i dekorasjoner, her henger den midlertidig i yttergrangen. Den skal i trappeoppgangen til andre etasje, men der var det for mørkt til å få tatt bilder.
Vtihasselkrans uhle valnøtt
Disse søte uglene falt jeg fullstendig for og skal bruke de i andre dekorasjoner også. Valnøtten skulle hatt gullglitter istedet for sølv, men dekorasjoner i gullfarver er nesten ikke å finne.
Vtihasselkrans mosehjerte 
Jeg har brukt en del mose i dekorasjoner i år, har fått fullstendig dilla på å lage mosekuler. Hjertene her er kjøpt.
hjertemontasje
Her er to hjerter jeg har pyntet, det i bark har netting innenfor barken, hvor jeg har tråklet fast mosen med grønn sytråd. Konglene og nissen har jeg festet med metalltråd og tvinnet de sammen på baksiden. På kvisthjertet har jeg bare festet fem filthjerter. Hjertene er eldgamle, kjøpt for en 30 år siden cirka. Gjenbruk er bra  he, he, he.

LANDSKAP2  12.12.12
Det er grått og litt disigt ute i dag, av bildet over kommer man ikke akkurat i julestemning. Det var spådd at vi skulle få skimt av solen idag, men her har den gjemt seg godt.
TØRRE4Litt fine fotomotiver kan man finne i hagen blant visne, tørre frøstander og stilker.TØRRE5

Siden det skorter på julestemning ute får man lage det inne.
Ha en fin kveld.



Jeg er med hos
Midt i uka hos Skipperfrua
 

2 kommentarer:

  1. Er det ikkje merkelig at ting er så umulig å finne igjen!!!1
    Fine dekorasjonar/kransar du har laga. Uglepynten var smekker.

    Kos deg vidare med pyntinga og leitinga etter gardinene.
    Ha det fint.

    SvarSlett
  2. Hei! Flott krans du har laget. Jeg måtte også rydde en hel del forrige helg, for jeg kom ikke frem til julepynten.
    Men du så fornøyd jeg var med meg selv etterpå:O)
    Takk for at du ble med på utfordringa. Ha en fin førjulshelg, klem

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons