søndag 4. november 2012

Helgegleder…

Helgeglede i denne mørketiden er for meg å kunne gå ut i hagen og fremdeles plukke inn ting og tang for å lage en dekorasjon.bergknapp bladverk macro Her har jeg pyntet et rundt rustikt metallfat med “blondekant”.
Det finnes fremdeles Alunrot og Geraniumblader, litt mose, blomster av Bergknapp og et lys i midten, vips en brukbar senhøstes dekorasjon
.Bergknappduk montasje En ny strikkeduk, som jeg fikk tak i et hånarbeidsutsalg da jeg besøkte moderen sist gang, er lagt på det runde lille sidebordet.  
Hardangerbrikke montasje
En dame som pleier å komme på håndarbeidsstuen der moderen bor, har brodert disse nydelige brikkene (har to) for meg. Disse ble lagt på lampebordene til helgen. De er så fine at jeg ikke har noen slags pynt på bordene ellers. Har bestilt en løper også. Jeg er kjempeglad for disse, vet hvor mye arbeid det ligger bak, da jeg selv har brodert hardanbgersøm, nå kan jeg ikke lenger fordi jeg ser for dårlig. Tekoppdekorasjon
Nå skal jeg kose meg med te og knekkebrød.
Ha en fin kveld.

Lyst til å se flere Helgegleder, klikk på bildet under.

7 kommentarer:

  1. Det ser riktig koselig ut. Mange fine blader utifra. Alun er specielt dekorativ synes jeg. Flotte hardangerduker også. Kanskje man burde finne frem nål og tråd igjen.. Men synet er ikke helt godt for slikt her heller tror jeg..
    Ha det fint :)

    SvarSlett
  2. Så fin dekorasjon du hadde laget fra hagen din, ser riktig så koselig ut på bordet ditt.

    Ha en fin kveld, hilsen Lisbeth ;)

    SvarSlett
  3. Det er kjempe koselig å lage ting fra egen hage. Kjempe flott ble det!

    Veldig hyggelig at du ble med på min fotoutfordring!

    God klem

    SvarSlett
  4. Så nydelig dekorasjon!..flott å bruke bladene slik:)
    Og imponerende hardanger søm på de brikkene dine:))
    Ha en fin kveld:))

    SvarSlett
  5. Kjempeflott dekorasjon og jammen er du heldig som har litt igjen som kan plukkast inn frå hagen.
    Nydelig strikka duk og hardanger brikke.
    Ha ei god ny veke.

    SvarSlett
  6. Herlig og kreativ du er, dette har jeg ikke gjort på mange år. Så jeg burde kanskje gjøre som deg? Ja naturen er full av herlige "bruktfunn"...

    SvarSlett
  7. Hei hei.
    Oi...så fint!
    jeg bare ser og ser og leser og leser jeg.....nydlig hardangerbrikke forestten!!
    det er da noen ting jeg skal gjøre her i livet før det er ferdig, og en av de tingene er å lære meg hardangersøm.
    Tror det er noe av det fineste jeg vet om.
    Og når jeg for litt siden hørte om en mann på 52, som nydlig hadde startet m piano-timer, ja da tenkte jeg at en el gang skal jeg søren meg lære meg disse vakre stingene.....det er aldri for sent!!!!
    Mormor var en mester så jeg har fått ye av og fra henne, men det er nå noe å lage det selv og......hun klarte jo aldri å lære noe fra seg...husker jeg satt og så og så, der hun satt, stor og tung, med blomstret forkle, hårnett og m dette håndarbeidet i hendene, godt plassert under ei lampe......
    Vel, takk for titten!!
    Goddt å finne koslige blogger som jeg virkelig leser....og som gir noe til en.
    Ha en flott uke og takk for titten!!
    legger meg til her så dukker jeg nok opp igjen.
    De beste ønkser fra ida

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons