onsdag 10. oktober 2012

Morgengry…

I natt drev jeg med nattrangling, hender jeg gjør det. Sitter foran PC’n og koser meg med andres blogger og høreer på musikk.
Jeg har lagt inn en Mixpod med noen av mine musikk favoritter. Den ligger på høyre side, liker du ikke det du hører er det bare å slå av.
Folk har jo forskjellig smak når det gjelder musikk. Selv irriterer jeg meg  grønn når jeg klikker meg inn et sted hvor jeg ikke liker det jeg hører og  attpå til må lete for å få slått av. Derfor har jeg gjort det enkelt hos meg.
Himmel2 Var ute og tok noen bilder i gryningen, men ble ikke helt fornøyd med de, her er ett.
Dette var styggtidlig, det var såvidt begynt å lysne. Det var en kald fornøyelse, tre kalde i natt igjen. Bildet er tatt fra terrassen.
Rhododendron høstfarve2 Jeg har en Rhododendron oppe i det området som jeg kaller for “bushen”, består av et skogsbed og noen busker og trær. Denne kommer med orange blomster. Den blomstret dårlig i år, men den har i hvertfall flott bladfarve nå. Det ser ut til at den vil komme med mange blomster neste år. Snodig at den har det med blomstre skikkelig bare annethvert år. Miss Cholmondeley Miss Cholmondeley synger på siste verset nå. Trodde jeg hadde misttet den da det var så kaldt for et par år siden, men den dukket opp igjen i fjor. Blomstringen kommerr sent, den står utenfor kjøkkenglaset hvor det bare er ettermiddagssol noen få timer. Den har veldig store blomster og er veldig overdådig når den setter i gang. Denne Clematisen setter jeg veldig pris på, kan absolutt anbefale den. Gentiana Denne Gentiana’n har jeg ikke navnet på, den blir ca 60 cm høy, og klokkene er mer traktformet enn vanlig.Hvit Allium Her en Allium midt i epletre bedet, tydeligvis selvsådd seg. Kan ikke huske at jeg noen gang har hatt hvut Allium med så små blomster. Hodet er vel ca 4 cm i diameter.
Det er litt vemodig å rusle rundt i hagen nå, det er ikke til å komme forbi at det er skikkelig høst.Nesten alle bladene på bjørk og rogn er falt av. Har bestemt for at jeg ikke skal rake opp løvet i høst, fikk ikke gjort det ifjor heller. Det ble “klippet” ned i plenen, og det gikk bra, blir jo veldig fin gjødsel av det. 

Ha en koselig kveld. 

8 kommentarer:

  1. Jeg synes bildet ditt ble riktig så fint! Morgengry er vakkert nå på høsten med klar kald luft. Her var det 1,5 kalde, og vinteren kryper stadig nærmere. Jeg synes at klematisen din hadde så fin farge. Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  2. Så utrolig deilig og bli møtt av oktoberbergknapp i layout bildet ditt.
    jeg kjøpte denne stauden på 70 % i fjor, men det var før jeg viste et var en oktobebergknapp. Jeg plantet den i innkjørselen hvor jeg har steinbedd og vanlig bedd, denne stauden som jeg da bare stappet i jorda å sa lykketil har forundret meg siden. Den har 4 dobblet størrelsen sin og jeg føler jeg har 4 dobblet innvisteringen :). Uansett den trives i overalt, jeg holder nå på og forplante den da jeg ser for meg å ha den som skille mellom plen og bedd. Noe som fungerer fint så lenge du klipper den ned før den blomstrer, men korriger meg gjerne om dette ikke stemmer.

    SvarSlett
  3. Så nydelige bilde , og så lurt og legge inn musikken der, likte musikken godt, skrudda bare ned lyden litt på pc , liker ikke høy musikkk:O)

    Ha en fin kveld, hilsen Lisbeth ;)

    SvarSlett
  4. Utrolig vakkert bilde av sommerfuglen på kornblomsten(?). Ha det godt! Anne

    SvarSlett
  5. I like the photo of the Dawn, very nice.

    SvarSlett
  6. Det ble ett flott resultat av din natte-rangling , fine bilder ble det.

    Hagen er på hell men noen blomster nekter å gi opp , de blå store klokkene har en nydelig form og farge.

    Ha en fin høstdag , Maritklem.

    SvarSlett
  7. Morgenstund er gull for meg :) Elsker tidlige morgener, vakkert lys ute og så står dagen der, skinnende blank og bare venter på å bli brukt.
    Nyt dagene, Aud.

    SvarSlett
  8. Flott bilde tatt tidlig på morgenen!
    Nydelig bladfarge på rhododendronen! Kan det være Gentiana asclepiadea du har?

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons