mandag 8. oktober 2012

Mandagstema – På veggen/On the wall

fotoapp

Her er et bilde jeg har hengende på kjøkkenet.
Det er bondegrønt, tidløigere eier har funnet tilbake til det opprinnelig panelet på veggen. Teksten på bildet har nok noe i seg.
 

Hønebilde kjøkken

På antikmessen på Vikingskipet har jeg funnet noen av tingene på bildet under. Jernet under det blåmønstrede kjevlet er et krumkakejern etter min bestemor. Har et krumkakejern til samt et gorojern som jeg har fått av min mor. Disse har jeg ikke fått hengt opp ennå. Synes det er artig og ta vare på sånne gamle ting. 

kjevler kjøkken

 Kransen på bildet under, er et egentlig et kjele underlag, lagd av min bestefar.krans bilde kjøkkenDette veggskapet er lagd av en onkel, det er en dame i Gudbrandsdalen som har malt det.

veggskap stue

 Det er et skråskap og henger i et hjørne i stuen.

skapdør stue

Vil du se mer veggpynt kikk innom hos Helene med Alt som er Vakkert.

Ha en flott dag.

12 kommentarer:

  1. Så flott veggpynt du har da , hønebilde ditt er kjempe stilig.

    Ha en fin dag , Maritklem.

    SvarSlett
  2. Det hønebildet var flott, fine ting du viser her ,))

    SvarSlett
  3. Sannelig har du det fint på kjøkkenet! Det bildet er virkelig stilig!Må også beundre det flotte skapet! Enig i ar det er flott å ta vare på gamle ting, det du viser ser fint ut, spennende med slikt! Fin krans, flink bestefar! Ha det godt!
    -Margit-

    SvarSlett
  4. Koselig med gamle ting som pynt! Kråskapet ditt var nydelig, flott håndtverk og vakkert malt!
    Ha en fin ny uke!

    SvarSlett
  5. Flott kråskap, ikke til forringelse av det andre du viser, men ...
    Ha en deilig mandagskveld :-)
    Mormor

    http://www.starbear.no/mormor/2012/10/08/pa-veggen/

    SvarSlett
  6. Koselig veggpynt og vegg :)

    God natt klem fra Monica

    SvarSlett
  7. Artig med gamle ting synes jeg. Særlig det med affeksjonsverdi. Hønebildet er riktig morsomt og ordtaket antakelig veldig sant.
    Finfin uke til deg.

    SvarSlett
  8. Så kjekke ting, herlig hønebilde:).

    SvarSlett
  9. Jeg stoppet opp ved kruskjevlet.
    Sånne har jeg ikke sett (men det er kansje fordi jeg ikke kan bake).

    SvarSlett
  10. Martin- Jeg hadde ikke sett sånne jeg heller før jeg kom over det i Vikingskipet.

    SvarSlett
  11. Mange herlige saker på veggen hos deg. Ser et varmt og lunt hjem :)

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons