søndag 14. oktober 2012

Høstblader

Ny konkuranse hos Moseplassen.
Jeg har foretatt et arkivdykk da jeg ikke har fått tatt så mange høstbilder i år. For en bladfrik er høsten en fin tid, da kommer mye bladverk frem med masse lekre farver og former. Det var vanskelig å velge ut det som skulle være med i konkurransen. Bladet under er fra en Geranium, hvilken husker jeg ikke.IMG_0020
 En lønn som har fått vakker rødfarve.
 Hva bladene under er fra husker jeg ikke, men veldig flott orange farve .
Rødbladet Ligulara sammen med visne Liatris stilker.
Broketbladet Weigela kan også få fine høstblader.
Bladverk på klatre Hortensia. Jeg har to stykker langs gjerdet som har fått lov til å breie seg utover på bakken.
 Sorbus Dodong får alltid en praktfull rødorange farve, svikter aldri.Sorbus Dodong
Måneds jordbær får også fine farver, her med et rødt blad. Denne skal jeg prøve å overvintre i kjelleren.
 
 Rhododendron som har fått en herlig farve.
Bronseblad er en praktfull høstplante med sin gyllebrune farve. De store flikete bladene med de tydelige nevetrådene og de mørkere stripene er bare nydelig.  Den er et midtpunkt i bedet og blir virkelig lagt merke til. Jeg velger derfor denne som mitt bidrag.
Vil du se mer fint høstlig bladverk klikk deg inn hos Moseplassen via bildet uneder.

18 kommentarer:

  1. Så mange flotte bilder og blader du viser! Den Sorbus 'Dodong' er kjempefin på høsten. Lykke til!

    SvarSlett
  2. Så mange flotte høstblader du har! Aller best likte jeg faktisk Sorbus dodong! Nydelig!
    Ønsker deg lykke til, Aud!

    SvarSlett
  3. Kjempe fine høstblader i flotte farger!

    Ønsker deg lykke til i konkurransen! Klem

    SvarSlett
  4. Det var utrolig mange flotte høstblader!
    Ja..høstfargene varmer og gir energi..og glede:))
    Lykke til:))

    SvarSlett
  5. Flotte bilder av mange fine høstblader!
    Lykke til i konkurransen!

    SvarSlett
  6. Lovely photos of your autumn leaves, good luck in the contest. And have a wonderful week.

    SvarSlett
  7. Vakkert er det. Høsten er jo så fin på sin måte.
    Ha ei nydelig uke.

    SvarSlett
  8. Bronseblad må jeg skaffe meg, utrolig dekorativ og vakker plante og jeg har plass! Lykke til i konkurransen på Moseplassen. tror dette blir en favoritt!

    SvarSlett
  9. aiaiai, her var mye lekkert ja. Den geraniumen inspirerte meg til å se litt på mine!

    Hyggelig at du er med på også denne runden Aud :D

    SvarSlett
  10. Å så mye flott du har! Høsten er bare så koselig og fargerik!
    Ønsker deg lykke til i moseplassens konkurranse:)

    :)

    SvarSlett
  11. Åh Dodong drömmer jag om suck vad fin :-)
    KRAM från mig!

    SvarSlett
  12. Så fint du har fanget inn høstens mangfold i form og farge, bare vakkert, Fin uke videre :-) Anita

    SvarSlett
  13. Mange flotte høstbilder og Sorbus Dodong var jo nydlelig:)

    SvarSlett
  14. Så flott , her har du jo hele høstfarge-kartet og så mange fine former og mønstre.

    Marit.

    SvarSlett
  15. Kjempemange flotte blader! Har mange av disse jeg også, de sprer glede på på høsten når en rusler rundt i hagen.
    Ønsker deg en fin fin dag:)

    SvarSlett
  16. For et fargespill du har i hagen! Her var det mye høstglede! :)
    Lykke til!

    SvarSlett
  17. Vakre høstfarger!Lykke til og god helg :)

    SvarSlett
  18. Du hadde fanget mange flotte høstfarger. Takk for hyggelig kommentar på bloggen min og lykke til :-)

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons