søndag 30. september 2012

Her er jeg igjen…

Har vært ute av drift et par måneder, men nå er jeg i farta igjen :-)
Grå stær kom flaksende i full fart, begynte  å merke det i fellesferien, i løpet av en drøy måned så jeg så dårlig at jeg ikke kunne bevege meg utendørs alene. Nå er jeg operert (sist onsdag) og synet er så bra som det kan bli.
Rosa Sedum

Den Rosa Sedumen blomstrer for fullt,  blomstervandrer har sneket seg innimellom.
Høsten er kommet og hagen bærer preg av 2 måneders forsømmelse, heldigvis har jeg hatt hjelp til å klippe plenen. For prøve å rydde litt om senn, spesielt tømme potter og urner.
Clemfrø

Bildet over er av en Clematis som står i pallekarmbedet, frøstandene er skikkelig dekorative. Clematisen står sammen med Lykkefunn. Den er tidligblomstrende og kommer også med en liten høstblomstring. 
Epletrebed

Epletre bedet ser mildt sagt ulekkert ut, visne blomsterstilker og blad. Det har også dukket opp masse gress langs kanten, her blir det en roundup runde til våren.
Finlands hvita ros

Surprice, surprice, Finlands Hvita Ros har en liten remontering, første gang her hos meg. Men jeg har lest ett eller annet sted at den kan gjøre det.
Rose

En rose til som holder koken, navnelappen har dessverre forsvunnet. Det er en klaserose som tåler regn utrolig bra, blir ca 90 cm høy og har en svak duft, blomsten er ca 7 cm i diameter.
Høstblad3

Det et gode med høsten og det er at det finnes så mye lekre farver. Da kommer enkelte bladverk virkelig til sin rett.
Hstblad1
Har du lyst til å se flere høstbilder kan du se dette hos Helenes blogg Alt som er Vakkert

fotoapp Ukens tema er Høst/Fall

Ha en trivelig uke.

17 kommentarer:

  1. Takk for oppmuntring på "stærefronten". Jeg skal opereres i morgen :-) Og da er det godt å lese at noen har blitt bedre :-)
    Flott høstfarger.
    Ha en flott kveld.
    Mormor

    http://www.starbear.no/mormor/2012/09/30/host/

    SvarSlett
  2. Kjekt at du er tilbake! Synet er viktig, godt det er mulig å ordne slikt med operasjon.
    Høsten er her, ja. Men enda finnes det mye å glede seg over i hagen. Sedumen din er flott. Det har ikke blitt gjort mye i hagen hos meg heller den siste måneden, men det er på grunn av regnet.
    Ønsker deg en fin ny uke!

    SvarSlett
  3. Hei,
    Det var jammen godt at du har fått fiksa synet og kjekt å høyre at det var vellykka.
    Ja hausten er komen og det viser seg i hagen og beda. Kvar årstid har sin sjarm. Haustfargane kjem no på sitt vakkraste.
    Synest bloggen din har så mykje å by på at eg har lagt meg til som følgar hos deg :)
    Ha ei fin ny veke.

    SvarSlett
  4. Bra at den stæren der fløy videre. Den sorte varianten er mye triveligere.

    SvarSlett
  5. Såå kjekt at du har fått godt syn igjen!! Det handler om livskvalitet. Nydelige bilder av høsten. Jeg syns den planten på første bilde er utrolig dekorativ nå.
    Ha en fin dag:)) Klem

    SvarSlett
  6. Så bra at du ser bedre igjen! :)
    Fine høstbilder fra hagen din!
    Det er bare å nyte!
    Ha en fin dag! :)

    SvarSlett
  7. Dejlige høstfarver synes jeg genkender motivet :-)

    SvarSlett
  8. Så skönt att du fått synen tillbaka igen!

    Vackra höstbilder du bjuder på!

    Clematisen har jag också - minst lika vacker på hösten med sina fröställningar som när den blommar!

    SvarSlett
  9. Så fint du er tilbake igjen. Forstår at operasjonen må ha vært riktig bra siden bildene er så klare og skarpe. Godt man kan operere. Ha en fin kveld:-)

    SvarSlett
  10. Härliga höstbilder!
    Grattis till en lyckad operation !!

    SvarSlett
  11. Så bra at du er her igjen og at operasjonen var vellykket!
    Flotte høstbilder du har tatt!
    Så ønsker jeg deg lykke til videre!
    -Margit-

    SvarSlett
  12. Takk for alle hyggelige kommentarer.
    I morgen skal jeg til kontroll på Ullevål, er overraska selv over hvor fort jeg fikk tilbake synet.

    SvarSlett
  13. I see you have been busy on Blotanical - not so easy to use the computer until your eyes settle. Lovely rose!

    SvarSlett
  14. Så bra at du ser bedre! Flotte høstbilder

    SvarSlett
  15. Så skönt att se igen :-) nu när hösten är så fin hos dig!
    KRAM från mig!

    SvarSlett
  16. Så bra att det blivit bättre. Du har fått många fina bilder på hösten. Gillar speciellt rosen som blommar så fint.

    SvarSlett
  17. Herlige høstlige bidrag, selv om den kan være litt trist når man ser det vakre som falmer.
    Godt å høre du har fått godt utfall av operasjonen :)

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons