torsdag 5. juli 2012

Slaraffenliv på terrassen…

nyter finværet om dagen og er bare lat.
Rosene har begynt å blomstre, blir ikke den helt store blomstringen her i år, da jeg har beskjært alle rosene i rose/staudebedet kraftig tilbake. Det var jungel i bedet så det måtte til for å få ryddet litt.
 

lysrosa litenRosen over er har jeg mistet navnet på, det er en liten busk ca 1 m høy. Den har en aldeles herlig duft, er engangsblomstende.
 
Maxima Maxima er en av de første jeg skaffet meg. 

Lykkefunn

 Lykkefund over

Finlands vitya ros Finlands vita ros, det sies at denne er den samme som Totenvikrosa, jeg har hatt den også, og ja de er veldig like.

Lilla stor Geranium En del Geraniumer holder koken ennå, her en lilla, er ca 70 cm høy og har blitt til en stor tue, ganske store blomster.
 Lysrosa Gewranium trekantbd En sart rosa, ca 60 cm høy, ikke så veldig store blomsdter, men vakker likevel. Den under har en sdvak blålilla farve, 70 cm høy og middels store blomster.

Geranium lyslys lilla En tue Allium Moly i det gule bedet, har hatt en rosa variant også, men den er forsvunnet.

Allium moly nær

 Det er første gang denne Irisen blomstrer hos meg, ble kjøpt for tre år siden.
 iris Ballblomen er nettopp kommet i blomst, denne har en mørkere farve enn vanlig.

Gul ballblomst Dictamus titter frem blant Hosta og Geranium, den har en nydelig blomst med vakre tegninger. Den finnes i en hvit variant også.

Dictamus

Ha en fin kveld.

2 kommentarer:

  1. Ååå mye fint, spesielt maxima var lekker. Det er så deilig med sommer, sviver bare rundt å nyter alt :)
    Klem.

    SvarSlett
  2. Nydelig blomstring hos deg! Jeg må vente enda litt på rosene.
    Ha en fin sommerhelg!

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons