mandag 25. juni 2012

Midtsommerblomster/ Midsummerflowers

Mandag igjen og ny utfording fra
Alt som er Vakkert.
Nå begynner det jo å bli mye forskjellig som dukker opp og man kan fråtse i blomster. Må innrømme at jeg er litt gjerrig med å ta inn blomster. Grunnen til det er at enkelte blomster som blir tatt inn visner fort, da er det mye bedre og rusle ut og se på de synes jeg.
Siden hagen min ser litt ruskete ut for tiden har jeg valgt å vise macro/nærbilder.

blåakeleieklase 

Denne akeleien er ukjent for meg, den har burdunder små fylte blomster og er ca 60 cm høy. Kan ikke huske å ha sådd eller kjøpt den. Den står på et sted hvor jeg vet at jeg ikke kan ha plantet den. Men jeg pleier å hive ut frø det, som jeg samler på høsten, så det kan være en “bastard” Fin er den i alle  fall.BURGUN~1

Geranium cinerum ballerina 

hvit geranium2 

Macro av Thalictrum, Pubescens tror jeg.hvit thalictrum macro2 clemlykke2

pjøpxvårrosastripete

Denne Tagetesen sår jeg rikelig av hvert år, husker ikke navn i farten.tagetes

Vil du se fglere midtsommerblomster klikk deg inn hos Helene.

fotoapp

 Ha en fin uke.

6 kommentarer:

  1. Sikke mange fine blomster du har, ja det er svært at vælge ;-)

    SvarSlett
  2. Vakre bilder av vakre blomster:)

    SvarSlett
  3. Nydelige bilder av sommerens flora.
    Ha en fin dag.
    Mormor

    http://www.starbear.no/mormor/2012/06/24/mandagstema-midtsommerblomster/

    SvarSlett
  4. Mange vakre bidrag til ukens mandagstema.

    SvarSlett
  5. Her var det mange flotte midtsommerblomster! Det er flott i hagen på denne tiden av året!

    Ha en kjempe fin mandag. Klem

    SvarSlett
  6. OI OI her var det mange flotte blomster,
    Ønsker deg en fin uke blant alle de flotte blomsterne.:=))

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons