fredag 15. juni 2012

Hvor blir sommeren av?

Regn,igjen, hadde ikke før fått skiftet til sjaueklær var det på'n igjen. Nå er jeg lei, vil ha sol og varmt vær. Fikk pottet om Tomatilloene mine da jeg kom hjem. Da jeg er fæl til å søle jord liker jeg best å stå ute med slikt. Rakk det såvidt før det pøste ned igjen.
Fikk vært på Maxbo og Plantasjen i dag da, ble ingen storhandel akkurat. Ingen dorullholder, fant ingen jeg likte, får se andre steder.
På Plantasjen ble det to forskjellige Passiflora, uten sortsnavn dessverre, en hvit og en rosa. Den hvite skal jeg ha i kurvstativet på bildet under her. Har pleid å ha en vanlig hvit og blå der, men forandring fryder. Den rosa skal få stå i drivhuset tror jeg. Der håper jeg på at dt blir jungel etterhvert, har en del klatreplanter der, og de må gjerne vikle seg inn i hveandre. Ellers ble det med en Butterfly lavendel, to par hagehansker og  en boks langtidsgjødesel.
Har skumle planer om å ta meg en tur til Myrvold på Jessheim i morgen, får se an været.
passiflora

Ha en riktig fin Fredagskveld.









1 kommentar:

  1. Hei Aud!

    Du verden denne var flott. Har sett på disse jeg også, men aldri kjøpt dem.
    Hvordan tar du vare på denne til vinteren?

    Håper at varmen kommer snart, for jeg nok litt deppa jeg også!

    Ønsker deg en fin kveld og god tur i morgen!

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons