fredag 8. juni 2012

En stund siden…

jeg har fått skrevet her nå. Hadde et nytt PC crash, hmmf, mandags PC jeg har eller?
Har hatt håndverkere her, som endelig har fikset toalettet og gangen etter vannlekkasjen jeg hadde før jul. Ble forespeilet at det ville ta to måneder, ha, ha, seks måneder tok det….

Allium2 
Har endelig fått hjelp til å fjerne daglilje karmbedet, det var litt av en jobb, haugevis med røtter. Dagliljene skal settes i de gule bedene i stedet. Fra det ene bedet fjernet vi aller “Kyss meg over gjerdet” - Rudbeckia laciniata 'Hortensia, disse hadde spredd seg vel mye.
Clematis akeleie

Nå må jeg bare få soset meg til å plante de ned igjen. Det blir vel antagelig dårlig blomstring på de i år.
G Phaenum macro

Har fått plantet ut i alle urnene på terrassen, bilder kommer senere. All stæsjen er ikke kommet på plass ennå, men tar litt ettet litt.
Hvit ballblom

Geranium og akeleier har begynt å blomstre, får prøve og ta flere bilder når solen ikke er fremme. Tok en del bilder i morres, men de ble ikke helt vellykkede.
Lewisia

Ha en fortsatt fin solskinnsdag.

3 kommentarer:

  1. Fint at du blogger igjen, har savnet innleggene dine. Brunstorkenebben er skikkelig lekker, har den et navn?
    Godt å få unna jobber som er tunge og man kanskje gruer seg litt for.
    Ønsker deg ei flott helg, god klem til deg :)

    SvarSlett
  2. Jeg har flere forskjelige Phaeum, og vet ikke navnet på denne.

    SvarSlett
  3. Ser ut for at du er godt igang :-) . Ønsker en fin helg!

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons