mandag 25. juni 2012

Bilder fra jungelen på Dal…

Endeliog vart det godvær og jeg har kost meg på terrassen. Har ikke bare latet meg, på ettermiddagen har jeg luket og ordnet i endel bed. Var en rask tur på Myrvold i dag og fikk kjøpt ugressmiddel som jeg har vært og sprayet på gardsplassen og singelganger, 2 flasker gikk det med. Ugresset holdt på å ta overhånd.
I går kveld tok jeg en fotorunde i skogsbedet, gullregnbedet og epletrebedet, det er de bedene hvor jeg har “bladplantene” mine. Gullregnbedet har jeg fått ryddet opp i, men de to andre er ganske så tettgrodd. Hosta torv2
Bildene over og under er fra skogsbedet. Blærespireaen er full av knopper, den trives veldig godt i skogsbedet. Har den andre steder også, men de er ikke så fine som denne, ordentlig bilde kommer senere når den er i blomst..Hosta torvbed
Blåger eplebed
Bildet over og under er fra epletrebedet, her ser jeg at på bildet under er det en Hosta og en daglilje som bør bytte plass.diveplebed
epletrebed div2
Brunnera eplebed2
Bildet under er fra en palekarm med forskjellig bladverk, mildt sagt overfylt.pallekarmsyd3
Litt stæsj må man ha, dette er fra Gullregnbedet, makkeren står gjemt et annet  sted i bedet :-)Grønn fugl2
Heucheraen under tror jeg er Dales Strain, har sådd den selv og den er  også i Gullregnbedet.IMG_4879 2
Hosta Big Daddy fikk plass her i år etter at jeg fjernet noe rask som tok fullstendig overhånd. Denne blir kjempestor, opptil ca 120 cm i diameter og 65 cm høy, har ekstra stort bladverk.Hosta Big Daddy
 
busk 2m hvit bl klatrehortensia lign- Busken/treet på bildt over og under husker jeg ikke navnet på. Ble kjøpt for ca 10 år siden og var da ca 60 cm, er nå ca 2 m høyt. Som dere ser sitter blomstene i klaser som er ca 10 cm i diameter, er det noen som har peiling på hva dette kan være?busk 2m hvit bl klatrehortensia lign-2
Nå skal jeg ta kvelden og kose meg med jordbær.
Ha en fin kveld.

2 kommentarer:

  1. Så mange flotte bladplanter du har! Hos meg står også den mørkbladete blærespireaen med knopper nå. Syns blomstene er så søte.
    Ha en fortsatt fin uke!

    SvarSlett
  2. Det var frodig hage! Så flott med mange forskjellige blader tett i tett!

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons