onsdag 23. mai 2012

Litt Macro…

på en vakker solskinnsdag.
Må  innrømme at i dag har jeg bare vært lat og nytt tilværelsen. Man må ha tid til å kose seg med hagen også, den skal ikkie bare være jobb og slit.
Tok og plukket en bukett med blomster, Tulipa Carneval Nice, Brunnera, Tjæreblomst, hvite Narcisser, hvit Pulmonara og litt forskjellige blaverk.
Når det gjelder tulipaner så hadde jeg veldig mange forskjellige før, men de har forsvunnet. Jeg har ikke giddet å plante nye, da det er så mange sorter som har det med å forsvinne litt etter litt.
Bukett2 23.05.

På runden fant jeg endelig Fritillaria meleagris’n,  jeg har myst og kikket etter den i flere dager nå.
Fritillaria Melagris

Den hvite Dicentra’n er bare nydelig, synd den ikke blir høyere enn 60 cm.Hvit dicentra 23.05. 2

Uvularia har en aldeles nydelig sart gulfarve og blomstrer på sitt beste nå.Uvularia macro 23.05.

På slutten av hagerunden tok jeg meg en tur innom drivhuset for å se om det var noen modne miniagurker som jeg kunne maule, og det var det :-) Ikke noe er bedre enn å kunne gå og maule miniagurker og tomater, nums…

Ha en fortsatt fin kveld alle som er innom her.

7 kommentarer:

  1. Høres virkelig ut som at du har hatt en kjempe flott dag! Det er godt å kunne nyte hagen også, slik at det ikke bare blir et ork!

    Kos deg og nyt dagene videre! Klem

    SvarSlett
  2. Så mye vakkert, det aner meg at du har riktig så grønne fingre!! =)

    SvarSlett
  3. Så vackert! Speciellt den första bilden : )
    /Cika

    SvarSlett
  4. Tack för en fin tur i din trädgård.Ha de gott.

    SvarSlett
  5. Smukke billeder.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god aften.

    SvarSlett
  6. Nå står fotoobjeltene i kø i hagen! takk for titten og god helg!

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons