onsdag 9. mai 2012

Koselig besøk..-

I blant dukker det opp andre katter her, og denne rakkeren her likte å rusle i bedene mine. Frøya gjør også det, og så lenge de ikke graver og herjer får de lov. Han er utrolig lik Frøya i farvene
Her prøver han å jafse på en rosebusk, ikke helt velykket he, he…
Kattebesøk0905
Jeg er veldig glad i katter så de blir godt tatt i mor her, og denne har vært på besøk flere ganger og er veldig kosete. Frøya er litt skeptisk og freser hvis han prøver å komme inn, skal ikke inn på hennes domene nei.

Ble ikke noe utehaging i dag, er for pinglete til å holde på ute når det er så vått. istedet var jeg på Jessheim en tur og da ble det litt shopping. Har vært på jakt etter en liten rund bilderamme lenge. Har en nuperellebrikke som er lagd av en av mine gammeltanter, som jeg skal ha i ramme. Hadde tenkt at brikken skulle få være i den største runde rammen, men jeg beregenet feil på størrelsen, rammen var litt for liten. Da får jeg finne noe annet snadder å putte i disse rammene, den skal henge ute i gangen. Kort som ser gamle ut og små heklerier kanskje.
 Rammebrikke

Litt blomster ble med hjem også, falt for en millonbells med lyse kanter på kronbladene, kan ikke huske¨å ha sett denne varianten før. Farven er litt for sukkersøt, men de hadde bare denne farven, så da så… 
Millonbells 0905 En blå Campanuela ble også med på lasset, de får stå i drivhuset foreløbig, fremdeles utrygt for kuldegrader om natta, var nede på fire kalde i forrige uke. Men det er jo kjekt med noe som blomstrer og pynter opp i drivhuset også.
Campanuela0905 1,

Det er god plass fremdeles, har vært flink og begrensert meg med såinga i år. Men det har blitt en del potter med knoller i stedet. Masse Georginer blant annet. Har ikke kjøpt så mange planter ennå, men tre Dichondra silver falls har jeg sikret meg. Må nok ha noe mer sølvfarvede bladplanter tenker jeg.Oversikt0905 2

“Jomfruen i det grønne” er godt plassert i hjørnet, dette er en statue jeg fikk tak i hos Gartner Olsen for noen år siden. Agurkplanten er pottet om og plassert i det grønne spannet, må nok få større plass siden. I plastboksene bak ha jeg satt Freesia løker, de har ikke spirt ennå. 
 
En Pellisene har startet med blomstring, merkelappen har forsvunnert så jeg vet ikke navnet.
Pellisblomst0905

Ellers har jeg tatt en vannerunde, det tar sin tid.
Jeg tok å bredsådde rinblomster i en kasse for en uke siden og nå var de spirt så jeg. Grunnen til at jeg har bredsådd de i stedet for å så direkte i bedet er at jeg ser så dårlig at jeg ikke klarer å sjeldne mellom frøplanter og ugress. Så jeg får drive de litt frem i drivhuset før jeg setter de i bedene.
Ringblomstsådd0905

Ringblomster i forskjellige varianter må man bare ha, jeg får vel litt av en priklejobb etter hvert. Men pytt jeg har slikt å gjøre.
Nå skal jeg sette meg å glane litt på TV, dere får fortsatt ha en fin kveld.

3 kommentarer:

  1. Statuen din var virkelig flott!

    SvarSlett
  2. Han ligner en løveunge! I morgen skal jeg også handle sommerblomster, gleder meg. Av erfaring vet jeg at begrensningens kunst kommer til å være helt fraværende, sånn er det bare! Så frodig du har det i veksthuset. Ringblomster er et must, drysser frø rundt omkring og håper at mange selvsår seg. Ha en god kveld!

    SvarSlett
  3. Mye fint i veksthuset ditt:)
    Og kattebesøk er det også hos meg..men er ikke så glad for all gravingen i bedene...

    Kjempeflott urtebok jeg vann hos deg...hyggelig lesing:))
    En fin kveld til deg:)

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons