tirsdag 22. mai 2012

For en herlig dag…

endelig noe som ligner på sommer, jeg har bare kost meg i dag. Først på morran vannet jeg nede i drivhuset og satte ut alt som skal herdes. Vel ferdig med det tilbragte jeg resten av dagen på terrassen i solen. Hørte på radio og bare nøt godværet til langt på ettermiddagen. Tok en runde og fjernet en del brennesele runt om kring før jeg satte inn plantene i drivhuset igjen. Rakk en runde med fotoapparatet også. Her er en del bilder av blomstring nå:
akeleie steinbed
En Akeleie i steinbedet titter frem. Såg at det var mye som hadde gått dukken der på en tidligere fotorunde, så her skal det plantes endel nytt

hvit narciss2
Narcissene er i full blomst i bedet bak drivhuset.

lamium rosaog hvit
Lamium sprer seg viullig vekk ved veggen  på nedsiden av drivhuset. Her er både hvit og rosa i skjønn forening. Den får stort sett spre seg hvor den vil, er det et sted den ikke passer er det lett å røske den opp
.

rosa småbl primula
Denne farveglade småblomstrende Primula’n har jeg flere steder i hagen.

Trillium erectum 21.05.
Macro av Trillium erectum.

epleblomst 21.05.
Da jeg var ferdig med rundturen i hagen kikket jeg på epletreet og jammen har det såvidt begynt å blomstre.

Ha en solfylt morgendag alle sammen. 

2 kommentarer:

  1. Endelig kom varmen, en forsmak på sommeren. Mye flott som blomstrer hos deg nå. Nydelig Trillium!
    Kos deg videre i sommervarmen!

    SvarSlett
  2. Så flott det er hos deg! Akeleien er skjønn som en prinsesse!
    Vakker epleblomst! -Margit-

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons