tirsdag 15. mai 2012

Endelig blomstrer Magnolia Stellata

Fikk ikke gjort noe av det jeg hadde planlagt i går,  istedet dro jeg å handlet blomster på Plantasjen og hos Myrvold.  
Tok en liten fotorunde på morran i dag, fikk tatt noen bilder før batteriet gikk ut.

Stellata har jeg ventet lenge på, nå blomstrer den, det er ikke så veldig mange blomsterr i år på den.Stellata

Denne med rosa blomster husker jeg ikke navnet på, noen som vet?Rosa ukjent 15.05

Trillium erectum har fått den rette farven på bladene nå og er i blomst.Trillium erectum 15.05.

En lilla kubjelle har selvsådd seg i singelen.Lilla kubjelle 15.05.

Brunnera, husker ikke hvilken i farten.brunnera2

Denne gule Primula’n ble kjøpt som inneplante for en delår siden, har aldri blomstret så mye som i år.Gul primula 2 15.05.

En liten hvit tue fra steinbedet, husker ikke navn.Hvoy fra steinbed

Hvit kubjelle fra steinbedet, denne har jeg flere steder også i hagen.Hvit kubjelle i steinbed

Gulveisen har spredd seg godt i skogsbedet, denne fikk jeg fra Inger Karin på Hagegal for mange år siden. Gulveis

Nå ser det ut som solen har tenkt å komme frem, så nå skal jeg ut og sysle litt.
Ha en fin dag.

8 kommentarer:

  1. Så koselige hagebilder - vi får håpe på mange solfylte dager fremover.

    SvarSlett
  2. Å så fint Aud , ja nå er det mer farger og blomster for hver dag.

    Jeg har kjøpt meg maken mangolina nå i våres og jeg tror jeg får en blomst
    He he,,bedre en ingen,,

    Flotte bilder og blomster fra hagen din, klem fra Marit.

    SvarSlett
  3. Så fint å se at 'Stellata' har overvintra hos deg. Har akkurat kjøpt en, og det står H3 på lappen. Kjempefine vårbilder!

    SvarSlett
  4. Marit's og Hagen Vår så artig at dere har Stellata også.
    Jeg har hatt min i ca 9 år, den har aldri hatt noen stor blomstring og vokser veldig sakte, er drøyt 1m nå. Den har klart seg på over 30 kuldegrader her. Den står lunt i et hjørne ved verandaen.

    SvarSlett
  5. Herlige bilder hos deg! Den busken, er det en klokkebusk, eller ser jeg helt feil?

    SvarSlett
  6. Så mye fint du har, den hvite i steinbedet er en hageskrinneblomst tror jeg. Artig med grussådde planter, har en del av det her også.
    Ha gode hagedager, klem.

    SvarSlett
  7. Unn - Tenker du på det første bildet? Det er en plante som blir ca 35 cm høy, ikke klokkebusk. Husker ikke navnet på den.

    SvarSlett
  8. SÅ vakkert det blomstrer hos deg. Nydelig Magnolia.:)

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons