lørdag 7. april 2012

Min fineste vårblomst…

Ny spennende konkurranse hos Moseplassen.
Crocus er vårblomst nummer en hos meg og
Jeanne D’Arc er den vakreste av de alle. Den har store rent hvite blomster. 
Jeanne D’Arc lyser opp med sine skinnende hvite blomster, den er ikke av de første crocusene som kommer, men du verden hvor glad jeg blir når denne dukker opp. Da er det skikkelig vår, uten tvil. hvitecroc3103
Den er bare nydelig der den dukker opp inni mellom rusk og rask i bedet og lyser mot en.
jeandarc
Jeg har plantet den i tuer i de fleste bed jeg har rundt omkring.
jeandarcmacro2
Har du lyst til å se flere favoritt vårblomster klikk deg inn hos  Moseplassen.
fineste vårblomst

9 kommentarer:

  1. Krokus er kjempe flott når våren kommer! Det er nok den løken som kommer til å bli satt ned, i min hage til høsten!

    Ønsker deg en kjempe fin påskeaften og lykke til i konkurransen.

    SvarSlett
  2. Så nydelig krokus! Jeg skjønner godt at du blir glad når denne blomstrer! Flott navn har den også :)
    Krokus er flotte planter, og i år har jeg en hel haug av dem, men for øyeblikket ligger de under en dyne av snø.....
    Fortsatt fin påske!

    SvarSlett
  3. Den er en fin krokus. Hos oss har den vært med på diverse flyttelass, men det går fint. det er en av de få krokusene som har formert seg godt og som frør seg hvis den får lov. Det er morro!

    SvarSlett
  4. Nydelig krokus! Krolus er en av de flotteste og mest etterlengtede vårblomstene. Lykke til.

    SvarSlett
  5. Den er kjempefin! Jeg skjønner godt at du har valgt den som favoritt :-)

    SvarSlett
  6. En tøff vakker blomst som titter opp av bakken med hode først.
    Jeg må nok si att det er en av mine vår favoritter også Aud.

    Flotte bilder , ha en fin søndag.

    Marit.

    SvarSlett
  7. krokus er også en av mine favoritter og de hvite er nydelige.
    Lykke til i konkurransen.

    SvarSlett
  8. Å ja, når krokusene kommer om våren er det fest i hagen! Denne var veldig flott, lekkert med de blå stripene mot det klare og hvite.
    Lykke til i konkurransen Aud! :)

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons