søndag 8. april 2012

Ingen fornøyelse…

å holde på ute nå, det gufser kaldt inni mellom. Må minne meg selv på at det bare er 8. april ennå. Har holdt på å rydde i bed de siste dagene, fjerner det som er dødt og vissent. Luking får jeg gjøre senere når det har begynt å vokse frem litt, har vanskelig for å se forskjell på ugress og planter. Må nok også prøve å spa opp litt i bedet ved inngangspartiet, der har det kommet mye gress. Der får jeg igjen for at jeg ikke fikk luket ordentlig i fjor.
Spørs bare hvor mye jeg skal tørre å gjøre, har ikke lov å ta i for tungt, men har lov til å gjøre såkalt enklere havearbeid.
div bed
Har fremdeles planer om å selge huset og få meg leilighet, får bare håoe jeg får gjort i stand så nogenlunde i hagen i år. Alt er blitt utsatt i og med at jeg gikk i hele fjor uten å ha lov til å gjøre noe som helst, var glad til at jeg fikk hjelp med plenklippingen.
Min yngste bror har hjulpet meg med å male huset innvendig, så det er snart i orden i hvertfall. Jeg er dessverre avhengig av mye hjelp etter at øynene begynte å svikte. Blant annet ser jeg ikke sånn at jeg kan male selv lenger, ute har jeg problemer hvis det er for mye sol da jeg blir blendet, det hjelper ikke med gule solbrilleglass heller. Dette gjør at det er vanskelig å gå turer, noe jeg er veldig glad i, men jeg prøver på småturer, vil ikke helt gi opp.

Den røde kubjellen er på vei opp, masse gress som må fjernes.rødkubjelle
Jeg har planer om å få i stand en dugnad ute her sånn at jeg får hjelp til tunge ting. Skal fjerne noen av bedene, sånn at potiensielle kjøpere ikke blir skremt av alle bedene her. Urtebedene skal bort, et bed borte ved rogna, og antagelig det store trekant bedet i sydvest enden av hagen, og et påbegynt bed mot veien skal fjernes. Resten får være, da får de som kommer etter meg gjøre hva de vil.
Blomstringen på Magnolia Stellata lar vente på seg, nå har knoppene stått stille i snart fjorten dager. Jeg har tatt og vannet den med lunkent vann to ganger for at knoppene ikke skal tørke inn. Det er ganske så tørt i hagen nå, så det hadde vært greit om det kom noe nedbør, hvis ikke må jeg begynne å vanne.
Hadde planer om å tusle ut igjen å rydde mer, men hæler ikke. Sitter heller og blogger litt.
Ha en fin ettermiddag.

1 kommentar:

  1. Så leit at du ikke kan pusle så mye i hagen som du ønsker, og så vemodig det må være å skulle selge huset og reise fra den flotte hagen din! Men håper du får en flott leilighet med litt muligheter for beplantning, og i alle fall en flott krukkehage! Klem!

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons