søndag 15. april 2012

Fangst på Hagemessen…

Som jeg nevnte i går var jeg en tur på hagemessen på fredag. Tok en masse bilder som jeg dessverre ikke klarer å få lastet over på PC’n fra mobilen. Jeg forbanner meg selv for at jeg glemte fotoapparatet.
Var der ikke så veldig lenge, men fikk da sett alle standene og handlet litt.
Som forventet var det masse hagemøbler, hageredskap og steinmurer og heller, vil si det var i overkant i forhold til stands med blomster og hagestæsj. Disse druknet nesten blant alt det andre. Og som vanlig var det en del stands som ikke hadde noe på en hagemesse å gjøre, her burde arrangørene virkelig skjerpe seg.
Men det var artig å gå der å kikke på alle de koselige ustillingene som var laget. Det var mye lekkert både å skue og å få kjøpt, både av planter og pynt. To fine pyntekuler ble med meg hjem,  skulle hatt en til men det var bare disse to. Hvor jeg skal ha de og hva jeg skal bruke de til har jeg ikke bestemt meg for enda. Dette var bare må ha stæsj.

kule

Skulle egentlig ha bare Pelliser,men det ble litt mer,  mistet så mange i vinter, så disse ble kjøpt:
Apricos
Benbridge
Charity
Citriodurus
Coral Tassel? finner den ikke på Google
Distinction
Friesdorf
Golden Baby
Radens
Shalimar
Sparkler

På den Nederlandske løk og knollstanden var det også mye lekkert, klarte ikke å dy meg og det ble med litt derfra også:
2 stk Dahlia Vuurvogel
3 stk Dahlia Fire and Ice
1 PK (10 stk) ass.  Aquilegia akkurat som om jeg ikke har nok fra før he, he
1 pk (20) Brodiaea(Triteleia) Koningin Fabiola disse skal settes på høsten oppdaget jeg etterpå

Det blir mye Dahlia hos meg i år, har jo kjøpt en del fra før også. Men jeg har en del huller i bedene som skal fylles ut så det går bra. Verre er det med plassen inne, må få soset meg til å sette i gang i drivhuset snart.
Jeg kunne ikke dy meg for å ta med en Medinilla Magnicfica, denne har jeg hatt før også. Den har så nydelige blomster som står i flere måneder når de er utsprunget. Jeg klarte ikke å få den til å komme igjen sist gang, så den blir nok en bruk og kast plante her.

Bildet er lånt fra Google, da det er bare knopper på min
medinilla

Ha en fin dag.

6 kommentarer:

  1. Hei!
    Så mye fint som du fikk med deg fra messa. Jeg er nok enig i at det er mye stein og heller der, men mannfolka liker dette og da koser de seg også!

    Jeg kjøpte også noen Dahlia på løktorger, der var det jo så mye at jeg nesten ikke klarte å veldig noe!

    Ønsker deg en fin søndag.

    SvarSlett
  2. Veldig enig. Ble en snartur på meg også, kjøpte femten pelargonier og en klematis. ;) Kikket litt på en del av utstillingene, men det ble med titten. Kunne vært mange flere spennende planteutsalg, men det var omtrent som forventet. Uansett moro. :)

    SvarSlett
  3. Så mye flott det ble med deg hjem fra messa :)
    Ja, det var mye stein der, men for oss "nybyggere" var dette til mye inspirasjon. Mannen hadde flere gode samtaler med flere av disse utstillerne. Men enig i at det kunne vært enda mer blomster og kanskje også hagestæsj!Men det var gøy uansett :)

    SvarSlett
  4. Messa er jo absolutt en forbedring i forhold til tidligere år. Og som Marita sier det var mye intressant å se innen stein ig heller også. Men på plantefronten kunne det absolutt vært noe mer spennende. Men utstillerne hadde ivertfall lagd fine og koselige dekorasjoner, så det var koselig ¨å gå der.

    SvarSlett
  5. Mye flott du fikk med deg fra messa!
    Jeg fikk med meg noen pelargonium stiklinger, og lurer på om de kan tåle å stå i drivhuset som har ned mot 5-6 grader på natta.

    SvarSlett
  6. Mye fint du fikk med deg fra messa:)
    Medinilla er bare fantastisk..men ikke lett å igjen blomster på.
    Ha en fin uke :))

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons