tirsdag 10. april 2012

Bling til hagen og litt snakk om ditt og datt…

I dag var jeg en tur på Jessheim og handlet litt, måtte ha kort til Give Away’n og diverse småtteri. Da jeg var innom Nille kom jeg over dette lille fuglehuset, og det ble med hjem.

fuglehusmontasje

Jeg syntes det var litt søtt og stilig, har ikke helt bestemt meg for hvor jeg skal ha det ennå, kanskje henge det opp inne i drivhuset. Stæsjen på det er i rust og huset ellers er lyse grått. De hadde fått inn en del gyselige hagefigurer også, husket ikke på å ta bilder.
Jeg må innrømme at jeg synes det er fint med litt bling og stæsj i hagen, og jeg har en del. Noe har jeg vist på bloggen før, men jeg skal vise litt igjen senere når jeg har fått begynt å plukke det frem. 

Muscari Comosum Plumosum har kommet med knopper, det ser ut til å bli en veldig liten blomsterstand på den, denne er ca 1,5 cm. Er spent på om den blir så fin fullt utsprunget som den ser ut til på bilder.
Muscari Comosum Plumosum

I kveld skal jeg legge en del frø i vann, bla. hvit Cobea, denne sår jeg nå for tredje gang. Lurer på hva slags fillefrø jeg har fått tak i i år, nytter ikke å få de til å spire. Den blå kom så fint som bare det, jeg gir meg ikke jeg skal ha hvit også.  

Ute på trappa blomster påskeliljene for fullt i spannene jeg kjøpte til påske.

Dere får ha en fin ettermiddag.

påskelilejspann

4 kommentarer:

  1. Det var jo et supersøtt hus da :) Koselig med hus i huset, altså fuglehus i drivhuset.

    Lykke til med cobeaen! På det tredje skal det skje!

    SvarSlett
  2. Kjempe fint fuglehus. Lenge siden jeg har vært på Nille!
    Potta på det siste bilder var super flott!

    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  3. åh det var jo et knalltøft fuglehus!
    Akk, frø har jeg nesten gitt opp - enten blir de laaaange tynne stranter som faller sammen når de kommer ut, eller så kommer det opp noe helt annet enn jeg hadde lest på posen. Jaja...e jo spennende også.
    Ha en flott uke
    Bente

    SvarSlett
  4. Nydelige blomster ... prydet husvogna med de samme. Ble litt glad-påske bare av å se på dem :0)

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons