onsdag 21. mars 2012

Rolig på hagefronten om dagen…

Er blitt noe dugelig forkjølet, så her skjer det ikke mye om dagen.
Får bare ta det med ro til elendigheta er over.
Har fått plantet alle knollene jeg kjøpte i hvertfall, og det spirer og gror på planterommet. Snart må jeg til å prikle på harde livet.
I morgen skal jeg så Gresk levkøy, denne må jeg ha hvert år. Den lukter bare himmelsk på kveldstid. Denne pleier jeg å så tynt i mange potter, synes denne er vrien å prikel da den er så spinkel. Tynner heller litt ut i pottene og lar de vokse til små tuer før jeg potter de om. 
Som dere kanskje ser har jeg mekket litt på headinge min til noe mer vårlig. Fant endelig ut hvordan det skulle gjøres.

Gresk levkøy - Matthiola longipetala

gresk levkøy

Ha en fortsatt fin kveld.

4 kommentarer:

  1. Har ikkje fått planta dei løkane som eg har kjøpt ennå te høsten. Må kjøpa meg mold fysst o.

    Kjøpte meg 3 tusenfryd planter i dag, og må visst kjøpa meg 3 te, syns dei e så fine.

    Koss ser gresk levkøy ut?

    Ha ein fine onsdagskveld.

    SvarSlett
  2. Gresk levkøy er en av mine favoritter også! Hadde den i et bed for noen år siden, men så gikk jeg tom for frø- og i år fant jeg den igjen! Tenkte å så den ute på friland i mai, håper det går
    bra. Lukten er god og den er så fin:) Ønsker deg en super dag!

    SvarSlett
  3. Cgristine- Det er den det er bilde av i innlegget - Matthiola longipetalai.

    Maria - Det gpr sikkert fint å så den på frilang, har aldri prøvd selv.Grunnen er at jeg ser for dårlig til å passe på de.

    SvarSlett
  4. En har alldri tid til å være skral og nå på våren er det jo så mye annet en kunne tenke seg og drive med.

    De hvite krokusene er nydelig som heading,,veldig vår,,

    Lykke til med prikkling , jeg har begynt så smått,,kjedelig,, men nødvendig he he.

    God bedring og du det var hyggelig at du vil bli min følger.

    Klem fra Marit.

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons