mandag 26. mars 2012

Mandagstema – Nytt Liv

Hps Alt som Er Vakkert

Mandagstema ny logo_thumb[5]-1
Da har jeg valgt motiver fra planterommer, der er det mye nytt liv om dagen, noen av bildene er fra 2010. I dag blir det en del prikling av småtassene.

Revehale (Amaranthus) må jeg ha hvert år, de er så flotter med blomsterstandene sine.
ama2

Capsicum’n må ha mye lys for å beholde den sorte farven på bladene sine, her har den visst fått litt for lite.
  capsicum

Cobea har jeg gjerne i både blått og hvitt, og blander begge i en urne, bladverket på den blå er noe mørkere enn på hvit, dermed blir det en fin kombinasjon
cobea

Asarina’n klarte jeg ikke å overvintre i år, derfor måtte jeg så på nytt. Denne har jeg bl.a. i en gammel vask ute på terrassen.
Asarina

Cleome slet jeg med å få til å spire i år, så jeg måtte så to ganger. Den har så nydelige blomster.
cleome

Til slutt en liten sneklokkewbukett til alle som titter innom, ha en fin dag.

snøklokkebuk3

7 kommentarer:

  1. Her var det mye og vakkert nytt liv.

    SvarSlett
  2. Dejligt med alt det nye liv der dukker op ude i naturen i denne tid. :-)

    SvarSlett
  3. Her var det mye nytt og flott!

    SvarSlett
  4. Som det spirer og gror hos deg! Jeg føler at jeg er altfor sent ute i år. Men i fjor var jeg for snar, så ....
    Revehale har jeg aldri prøvd meg på, men så fine blad den har. Skulle prøvd den bare av den grunn.

    SvarSlett
  5. Hei, tusen takk for hilsen hos meg! Jeg ser du har fått deg en stor edderkopp-plante. Du tar flotte bilder! Jeg følger deg.

    SvarSlett
  6. Slike nye liv liker vi vet du :)

    Nå er det mange ting som våkner til livet igjen, ikke bare naturen, men vi også!

    Ønsker deg en fin kveld.

    SvarSlett
  7. Små livskraftige spirer, det er noe av det beste med våren.
    Ha en fin uke!

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons