søndag 4. mars 2012

Litt av ditt og datt…

Har hatt besøk av broderen noen dager, han har hjulpet meg med oppussing av yttergangen.  Tidligere, i høst, har han malt stue, gang og trappegangen.
Rett før jul hadde jeg en lekkasje på toalettet som førte til skader helt ned i kjelleren. Nå må noe av gangen tas på ny.  Fremdeles har det  ikke kommet noen og fikset dette, kommer til å ringe i morgen og purre opp. Bilder med mer om dette kommer senere.

Torsdag var vi på Ikea og kjøpte nytt garderobeskat som skal i gangen, det gamle gikk dukken pga. vannskadene.
Jeg valgte hvitt Pax med Birkeland dører. Det ligger lagret på stua foreløbig. Her ser det mildt sagt rotete ut for tiden.

Av det som er sådd er det bare Asarina og Vigna Caracalla som har spirt.

Vigna Caracalla 2

Denne regner jeg med er hurtigvoksende, da blir det jungel på planterommet utpå våren. 
Grunne til at de andre ikke har spirt er nok at de ikke har  hatt nok lys. Men nå skal det opp plantelys på gjesterommet siden det er ledig :-), da blir det nok fart på resten også tenker jeg.

Tok en runde ute i hagen i dag for å sjekke ståa. Det begynner å blie noen bare flekker histen og pisten, så holdet det seg blir det crocus og sneklokker snart. 
Siden jeg ikke fikk ryddet i  bedene i fjor høst titter det opp mye rusk og rask.
divrusk2 Mye er stygt selvsagt, men så kan det dukke opp noen morsomme som denne. Et skikkelig sjarmerende bustehode.

bustehode3

Ha en riktig så God Kveld

3 kommentarer:

  1. Så koselig med og sjekke blomster bedene i denne tia, æ gikk en tur hagen og undersøkte mitt igår, og blei forfær da æ så at forskjellige løk planter var begynt og titte opp av jorda, det e ei hærlig tid vi har fremfor oss nu ;)

    Ha en fin kveld, hilsen Lisbeth

    SvarSlett
  2. Huff, så leit med gangen din. Håper det ordner seg snart!

    Det må være deilig å være ute i hagen igjen. Hos deg er det altfor mye snø enda!

    Ønsker deg en fin søndagskveld.

    SvarSlett
  3. Lisbeth - Våren er den beste tida på året :-)

    Vivi - Hell i uhellet vil jeg si, får pusset opp toalettet fullstendig og det trengtes :-D

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons