tirsdag 6. mars 2012

Jeg fant plutselig ut…

at jeg måtte se til å få ut fingeren og så mer, det er jo allerede 6. mars. Først og fremst måtte jeg så om igjen Blodbeger, Cleome og Asarina. Jeg kløna i trappa i går kveld da jeg skulle bære de opp på gjeste/spirerommet. Synd med Asarina’n den hadde begynt å spire, blodbegeret hadde jeg tenkt å så om igjen i alle fall, den har ikke spirt. Mulig frøene er for gamle.

Lagt i vann :

Lavatera thuringiaca
Malope trifida “White for Wibndows
Malva mochata “Zebrina” 
Pennisetum glaucum “Purple Majesty

Sådd:
Anagallis monelli “Skylover”
Brassia olereacea “Nero di Toscana
Capsicum annum “Black Pearl
Cryptotaenia japonica var, atropurpurea
Perilla frutescens var. “Crispa Purple”
Persicana capitata “Afghan”
Senecio cineria candicans

Det er bare å henge i utover, nå går det fort til våren er her.

I morgen må jeg i vei å få tak i flere frysebokser som jeg bruker som minidrivhus, kjekke å breiså i.

Det guler lyset skyldes at jeg har en Halogenlampe  på “spirerommet”. Når de har spirt og vokst litt skal de ned i kjelleren som er kjøligere. 

Er det noen som har blodbegerfrø til overs?
Jeg betaler selvfølgelig porto + litt til, eller bytter i staudefrø.
Jeg ar mange sorter fra Gardens North som jeg ikke kommer til å så. Holder på å lage liste, men det tqr tid før den blir ferdig.
Kom gjerne med noen ønsker, det er store muligheter for at jeg har det du ønsker. 

6 kommentarer:

  1. Så uheldig du var med spirene. Jeg mistet en potte med frø, men puttet alt opp i potta igjen og jammen kom det en spire!

    Du har sådd mange flotte planter!

    SvarSlett
  2. Du kan få blodbegerfrø av meg, for jeg har massevis =) Du kan sende meg adressen din på e-posten min: ritrons@hotmail.com, så sender jeg i morgen! Ønske? Tja, gjerne en flott bladplante kanskje! Jeg er veldig glad i varigerte eller mørke blad! Ellers er det ikke så nøye!

    SvarSlett
  3. Krepsemor du er en engel :-)
    Sender deg en mail.

    SvarSlett
  4. Ser du allerede har fått tilbud om blodbegerfrø. Ellers har jeg også flere selvhøstede frø. Var spent på spireevne, men det gikk veldig bra.
    Forsiktig i trappen neste gang, frøpotter er dyrebar last.

    SvarSlett
  5. Uff, så dumt med frøpottene. Heldigvis er hagegale mennesker også snille mennesker :) Blodbeger har jeg aldri prøve, må vel ha tilleggslys, noe jeg ikke har dessverre.
    Ha deilige vårlige dager.

    SvarSlett
  6. Hei igjen Aud.
    Jeg har en gave til deg på bloggen min!

    Ønsker deg en fin fredag! Klem

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons