torsdag 15. mars 2012

Handletur på Plantasjen …

 

Fant plutselig ut at jeg måtte ha diverse  knoller, tok en kikk inne hos Zimtrade, men tenkte at hvis jeg skulle betille derfra ville det ta en stund før jeg fikk de. Og ofte  får man ikke det man bestiller heller, selv om det ikke står at de er utsolgt i nettkatalogen. Derfor tok jeg en tur til plantasjen istedet og følgende ble med hjem: 
Canna generalis Trocpicana
Dahlia  Avignon
Dahlia Carabbbea Fantasy
Dahlia Chat Neir
Dahlia Crazy love
Dahlia Kiev
Dahlia Vancouver
Freesia  x hybrida
Lilium Black – Out

Så var det litt frø – Rngblomst farveblanding
                               Dill, skal brukes i samplantinger
                               Rosenbønne/prydbønne
                              Kornblomst sort

Og siden det er sesong for Kongebegonia ble fem stykker med på lasset. Pleier alltid å passe på å kjøpe på denne tiden av året for å være sikker på å få tak i. De er så fine i samplantinger.

kongebeg burg og sølv   kongebegoniagrønn m sølvf

kongebeg sølv m burgunder

  Denne med spiralformede blad er an artig sak.konge spiral

Denne brukte jeg i en samplantingfor to år siden som jeg ble veldig fornøyd med. (se under).kongebeg sølv m burg

  Her med Dichondra Silver Falls og
Alternanthera ‘Purple Knight’samplantbegdich

I morgen skal endel av knollene i jorda og så blir det mer såing.

Ha forsatt God Kveld.

4 kommentarer:

  1. Så kos med litt hagearbeid om våren :)

    SvarSlett
  2. Himmel og hav for et bladverk!! Det er noe av det frakeste jeg har sett noen gang.

    Du har virkelig fått med deg mye fint fra Plantasjen i dag.

    Kos deg!

    SvarSlett
  3. Jeg har sittet med zimtradekatalogen i noen kvelder nå, men plantasjen var et godt tips - kanskje jeg skal legge turen dit i stedet... Den mørk røde dahliaen var bare lekker!
    Hilde

    SvarSlett
  4. WOW - så flott bladverk det var på disse da. Har jo sett slike på bl.a Plantasjen, men aldri tenkt tanken at de kan brukes i samplantinger. Der fikk jeg et tips ja, tusen takk for det :)

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons