mandag 5. mars 2012

En Give Away hos meg

På tide med en ny Give Away, snart 25000 visniger og
4 års  jubileum 15. juni.
Siden det snart er tid for såing av urter og krydder er hovedgevinsten denne gang 
Våre friske urter av Unni Hafskjold.

Unni kan vel kalles Norges urtedronning. Det var hun som startet opp urtegartneriet Den lille krydderhaven og har æren for at urter dukket opp i butikkene.
Selv er jeg veldig glad i urter og har de flere steder i hagen i tillegg til at jeg har egne urtebed. Jeg dyrker pga. kjekt å ha i maten, men mest for bladverk, duft og at enkelte også  har nydelige blomster. Man må bare bøye seg ned og myse litt for å se hvor fine de er. Men jeg må innrømme at jeg ikke er like flink til å bruke de, derfor er denne boken kjekk å ha, men jeg trenger ikke to. Her får man masse tips og oppskrifter.
Litt om boken: Den beskriver de mest vanlige urtene, og alle er beregnet på Norske forhold. Det er litt historikk bak urtene, beskrivelse og oppskrifter på hva de kan brukes til.
3hafsfor
For å være med må du gjøre følgende:
1 lodd - for kommentar her
1 lodd - legge til link på din blogg - bruk bildet over
3 lodd -
for å være eller bli følger av bloggen
Totalt kan du alså få 5 lodd.
 
Skriv i kommentaren hvor mange lodd du får.      
Link til trøstepremier.
Trekning er 10. april.
hafskjold1IMG_0002hafskjold2
Bilder fra boken (klikkbare bilder)

15 kommentarer:

  1. Alltid spennende med sånne giveaway! Da blir det 5 lodd på meg :-)

    SvarSlett
  2. Jeg er gjerne med og tar 5 lodd. I dag har jeg nemlig sådd noen urter!

    SvarSlett
  3. Wow så flott bok jeg vil gjerne være med.
    5 Lodd på meg.

    Klem fra marit.

    SvarSlett
  4. Råflott premie :)
    4 lodd på meg.

    SvarSlett
  5. Ønsker meg den boka:) Har endel planer for sommeren og kjøkkenhagen!
    Prøver meg med 1 lodd :)
    (signe@epost.no)

    SvarSlett
  6. Å - det så ut som en flott bok. Den tar jeg 1 lodd på! :) Urter og kjøkkenhage er veldig moro uansett det, da! Tomater og agurk som spirer her!

    SvarSlett
  7. 4 lodd på meg så kan det hende jeg kan lære meg å dyrke litt urter her på Jessheim.


    Ha en flott kveld :)

    SvarSlett
  8. Så koselig blogg du har=) Jeg vil gjerne være med. Har lagt meg til som følger og kommenterer. Det blir vel 4=) Ha en strålende kveld=) Vibeke

    SvarSlett
  9. Tar gjerne et lodd jeg :)
    Jeg har aldri klart å få urter til å overleve hos meg, så kanskje en slik bok hadde gjort susen, he he!!

    SvarSlett
  10. Vil gjerne være med på trekningen og tar 3 lodd, kommentar og følger av bloggen. Krysser fingrene, denne boka hadde vært fint å vinne. Jeg får lese videre i bloggen din.

    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  11. Verkar vara en intressant bok!
    /Cika

    SvarSlett
  12. Den tenker jeg min mor hadde blitt utrolig glad for, hun som har så fin en kjøkkenhage :) Deltar gjerne med 4 lodd, takk :)

    Mvh Linda fra http://heltlindz.blogg.no

    SvarSlett
  13. For en spennende bok for en hagegalning som meg!! Jeg trekker 5 lodd i siste liten:o)

    Koselig at du fant veien til meg - alltid moro med nye bloggvenner:o)

    Heleneklem

    SvarSlett
  14. Trekker 1 lodd jeg da :)
    Klem Lene

    SvarSlett
  15. Jeg blir med!!!

    3 lodd til meg! :)
    (kommentar og følger)

    Håper du får en fortsatt fin påske!

    sivanitaskoglund@hotmail.com

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons