fredag 3. februar 2012

X-Factor blå blomst

x-factor
Ny X-Factor konkurranse hos Moseplassen
Scilla Peruviana er min kandidat.
Denne overvintreer jeg i kjøleskapet, da den bare tåler 17 kuldegrader. Har nettopp tatt dern frem igjen nå. Håper jeg klarer å få blomster på den i år, det fikk jeg ikke i fjor.
Løkerne har jeg latt ligge i jord i en potte i Kjølekap,
som holder ca 4 grader.
 
Den  blir ca 30 cm høy iflg. Daves Garden. En nydelig sak som jeg bare måtte ha.


Den har en nydelig klar blå farve.

Når man ser nærmere på den kan man se at blomstene ser ut som Scilla.

6 kommentarer:

  1. aiaiai, vel verdt litt ekstra pleie den der. Nydelig :)

    SvarSlett
  2. Flott og spesiell blomst. Blomsterverden ER utrolig;)

    SvarSlett
  3. Denne var utrolig flott! Det siste nærbilde var supert!

    SvarSlett
  4. Den er vel verdt spesialforpleining, din Scilla! Håper du klarer å få blomst på den også i år!
    Lykke til i konkurransen =)

    SvarSlett
  5. Sikleplante kalles vel dette, den er utrolig vakker. Masse lykke til :)

    SvarSlett
  6. Den har jeg ikke sett før. Lykke til i konkurransen og med årets blomstring!

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons