onsdag 15. februar 2012

X Factor– Annet, andre farver

Da er det andre farver som ikke passet i de andre kategoriene som det skal konkurreres i på Moseplassen.
Mitt valg falt på Gaillardia aristata Kobold.
Dette skal være en staude, men hos meg har den hatt en tendens til å forsvinne. Blomstrer i august/september og blir ca 50 cm høy.
Her i selskap med  vanlig rød alunrot, de kler hverandre veldig godt.
Denne planten er strålende vakker, og er et must i  det rød/gule bedet. Kjøper den på ny hvert år, for å være sikker på å ha den.
gallkob
Snodig at den skal være så vrien å få til å bli, den forsvinner litt etter litt hvert år.
galliardiainsekt
Da var dette siste kategorien i konkurransen, riktig så artig har det vært. Inni mellom har jeg virkelig hatt problemer med å velge, det finnes jo så mye vakkert.

Det skal bli spennende å se hvem som blir plukket ut i finalen.
Jeg synes det har vært veldig mange flotte bidrag.
Ønsker alle som stikker innom her og som deltar riktig tillykke i konkurransen.
  

11 kommentarer:

  1. Den var virkelig nydelig! Artig med sånne flerfargede blomster. Morsomt også med sånne konkurranser også. Det er mye fint å se på. Jeg har lagt meg til som følger :-)

    SvarSlett
  2. Hei Aud,,,
    Så fine farger vi liker nok det knalle begge to.
    Fine bilder , klem fra Marit.

    SvarSlett
  3. Marit - Så hyggel:-)

    Marit's- Litt farver må til, man blir så glad når man ser sånne farveklatter.

    SvarSlett
  4. Denne flotte blomsten hadde glade farger!

    Ønsker deg lykke til i konkurransen!

    SvarSlett
  5. De er så nydelige, og lyser virkelig opp i bedet ditt! Så synd at de forsvinner da, men hvilken sone er du i? Jeg har vel sone 3, og i år har jeg sådd Gailliardia, så da er jeg litt spent!
    Ønsker deg lykke til!

    SvarSlett
  6. Krepsemor - her er det sone 4-5, 4,5 da :-)

    SvarSlett
  7. En skikkelig energibombe:o) Råstilig, og passer godt i en hage der det også er barn som oppholder seg. Denne må jeg få tak i:o)) Lykke til!

    SvarSlett
  8. Den er nydelig :) Jeg har den også i hagen, og har også opplevd at den forsvinner, men heldigvis frøsår den seg litt så helt borte har den ikke blitt. Skikkelig fargeklatt til å bli glad av :)

    Sammenplantingen med rød alunrot var superflott!!

    Takk for kommentar på bloggen min. Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  9. Å, så nydelige, FOR noen farger! Og det siste bildet er jo fantastisk flott :) Lykke til!

    SvarSlett
  10. Hei - det var en usædvanlig blomst, du viser her, men den er meget spændende og dejlige farver.

    Tak for hilsnen på min blog :)

    Held og lykke!

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons