søndag 26. februar 2012

Min lille koseskatt….

I fjor høst kom Frøya til meg, hun er en sjokolade skilpaddemasket Hellig Birma på 6 år.
Hun har et alldeles nydelig fjes, og er en kose katt uten like.

Berte, som var min forrige birma, måtte få slippe i høst. Hun var stadig vekk syk.

Jeg synes det er veldig greit å ta voksne katter som må omplasseres, da slipper man unna “barneoppdragelsen”. Kattunger er søte men det er veldig mye jobbe med de. Har selv tidligere drevet med både oppdrett og utstilling av Birma. Oppdrett måtte jeg kutte ut, syntes det var like fælt hver gang jeg måtte levere fra meg en kattunge. Man blir så inderlig glad i disse småtassene
. 

Frøya liker å “hjelpe” til med papirarbeide ved PC’n, heldigvis klorer hun ikke på skjermen. Men gjør alt ellers for å få oppmerksomhet og kos.

frøya2

Å ligge på sofaryggen er kjekt, her er det godt og varmt da radiatoren er under vinduet bak sofaen. Hun er en av de mest kosete kattene jeg noen gang har hatt, kan ligge timesvis på fanget, og elsker å bli børstet og stelt.

Dette er de første bildene jeg har taqtt etter at jeg begnte å se dårlig, beklager kvaliteten. Det var det beste jeg klart et,ter en del mekking.  Oppdaget at jeg ikke klarer å bruke macrolinsen lenger da, så jeg vurder om jeg skal kjøpe et nytt kamera etterhvert.

Ellers nyter jeg det flotte været vi har om dagen, og har sådd litt mer. Jeg måtte ha noe som blomstret i huset i går, da ble denne Pellisen med hjem.

pellis

Sådd hittil i år
Asarina rød 12.2 ikke spirt ennå -  humpf
Brugmansia Coral Pink 21.2.
Cerinthe Yellow Gem 26.2.
Cleome mix 21.2.
Cobea hvit 16.2.
Cobea blå 16.2.
Clitoria ternatea 21.2.
Lobelia Fan Scarlet 19.2.
Melianthus major 26.2.
Nicandra phsalodes19.2.
Rhodochiton atrosanguineum – blodbeger 12.2. står i kjøleskapet
Vigna caraculla 12.2.

Skal prøve å så mest mulig direkte i bedene i år.
Ellers må jeg snart tenke på å rydde i drivhuset for det ble ikke gjort i fjor.

Ha en fin kveld dere som titter innom!

 

6 kommentarer:

  1. Det er koselig med dyr i heimen! Fin pus du har!

    Ha en fin søndagskveld. Klem

    SvarSlett
  2. Åhhh så nydelig pusekatt! Skulle gjerne hatt en sånn jeg også, men vi er endel borte i helgene så da blir det bare problem =(
    Så mye lekkert du har sådd, og jeg likte spesielt godt Lobeliaen, skjønn farge!
    Men hvorfor har du satt blodbegeren i kjøleskapet? Jeg ville heller satt den på badet på varmekablene :) Den spirer aller best med undervarme!
    Ønsker deg en fin uke!

    SvarSlett
  3. Nydelig pusekatt! Enig med krepsemor, blodbeger trenger undervarme for å spire :-)

    SvarSlett
  4. Krepsemor og Marit
    Den har stått med undervarme uten å ha spirt, lar den stå kaldt noen dager, og prøver på ny.

    SvarSlett
  5. Så hyggeligt det ser ud ;0)

    Dorthe

    SvarSlett
  6. Ein vakker katt!!! Og du er godt i gang med våren du...kanskej eg burde så litt eg og snart :)

    Klem!

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons