lørdag 18. februar 2012

I gang med årets såing….


I dag har Vigna caraculla kommet i jorda, la den i nløt for 2 dager siden. Det var meningen at den skulle vært sådd i går, men det ble ikke gjort.
Denne ble kjøpt fra Impecta, var ikke  meningen at jeg skulle bestille frø i år, men så måtte jeg ha hvit Cobaea, og da måtte jeg fylle på litt mer. Har sett den før også, men klart å styre unna. Her dyrkes den som ett årig, jeg skal ha den i drivhuset. Kan bli opptil  6 m høy, den har litt spesielle blomster. Er det noen av dere som har prøvd den?


Bildet er lånt fra Google
Annet som ble med fra Impecta
Blå og Hvit Cobaea
Cryptoraenia japonica var. atropurpurea
Persicaria capitata”Afghan” – Denne for flott orange bladverk på høsten
Salvia aethiopis “White Birds” står det på frøpakken,
, men argentea på sidene til Impecta
Sådd hittil:
Blå og hvit Cobea 16/2
Asarina  16/2
Blodbeger 16/2 – denne er nå satt i kjølekspet for å få fart på spiringa. Den skulle vært sådd tidligere, men…..
Skal ikke så så veldig mange sorter i år, har heller ikke helt bestemt meg for hva.
Holder på å gå igjennom frøsamlinga, så får jeg se etetrhvert hva det blir.
Nå skal jeg ha meg en matbit, selvlagde rundstykker. Kjøpte en ferdiblanding som jeg tilsatte litt frø i. Spent på hvordan de smaker.
Ha en fortsatt fin dag.

2 kommentarer:

  1. Veldig glad i Persicaria capitata, som henger så fint utover krukkekanter med f. eks. engletrompet.

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons