fredag 17. februar 2012

Et lite hjertesukk…..

De som har fulgt bloggen mine har vel kanskje lagt merke til at jeg ikke har skrevet noe her på lenge, inntil Moaeplassen lyste ut X Factor konkurransene.
Grunnen er at jeg har fått alvorlige synsproblemer. Det startet i mars i fjor, jeg skal ikke si så mye om hva problemene skyldes, men jeg har i perioder vært nesten blind.
Nå ser jeg så bra at jeg klarer meg på egenhånd i det daglige.
Det er mye man før tok for gitt som ikke er en selvfølge lenger.
Hva dette består i skal jeg prøve å komme tilbake til i et eget innlegg.

Hjertesukket mitt er at jeg har store vanskeligheter med å se kontraster, det betyr at jeg har problemer når jeg skal legge inn kommentarer på blogger hvor man må oppgi kode.  Det går nogenlunde greit hvis koden inneholder farver. Men nå de siste dagene har koden hvert i svart og hvitt, dette er håpløst for meg. Mulig det er en feil som har oppstått.
Men dette betyr at jeg ikke klarer å legge inn kommentar hos mange av dere. Særlig i siste X Factor konkurransen har dette skjedd. Synd, for det var så utrolig mange flotte bilder jeg gjerne skulle lagt igjen en kommentar på.

Jeg skjønner at det er pga. spam at mange har valgt dette. Men hvis man velger at bare registrerte brukere får legge inn en kommentar er probelemret så stort da? Jeg har gjort dette og har ikke problem med spam.
Et annet problem er at jeg har vanskeligheter med å lese enkelte blogger fordi det er for liten kontrast mellom skrift og bakgrunn.
Nok syting i denne omgang, været er ihvertfall positivt om dagen. Kommer våren tidlig i år? Det er lov å håpe, og i mens kan vi vente på disse:

Disse forsvant for meg for noen år siden, men ble plantet på nytt for 2 år siden.
fritillaria meleagris 
Kubjellelr må jeg bare ha i hagen, har fire forskjellige sorter.hvit kubjelle
En liten primula som er tuedannende, denne lyser godt opp i bedet. Har en lysere variant også.
lilla tueprimula
Denne Narsissen vet jeg ikke navnet på, ble kjøpt i potte fra MesterGrønn i fjor, og så plantet ut. Håper den dukker opp igjen for den lukter så deilig.hvit flt
Enda en kubjelle, har en mørkere variant også.lillakubjelle
Ønsker alle som titter innom en riktig God Helg, med like strålende sol som det har vært i dag.

3 kommentarer:

  1. Hei Aud! Det var da trist å lese om dine synsproblemer. Det er nok mye en tar for gitt ja. Får håpe det kan bedre seg for deg. Jeg har savnet bloggen din :-) Dette nye med disse ordbekreftelsene irriterer meg grenseløst, for selv om jeg ikke har synsproblemer i det daglige så sliter jeg med disse nye. Skriften må jo sees med lue omtrent. Håper blogger gjør om dette. Ha en fin helg!

    SvarSlett
  2. Så leit å høre om synsproblemene dine! Ja, jeg har faktisk merket at du har uteblitt i blogglandia, for du har så fin blogg med mange flotte planter! Jeg håper du får hjelp med synet, slik at hverdagen blir litt lettere!
    Jeg har også irritert meg over desse merkelige tegnene, og kan ikke forstå at det skal være nødvendig! De kan jo bare legge inn i innstillingene sine at kommmentarene må godkjennes av forfatteren! Jeg fjernet kravet om å legge inn bokstavgodkjenning eller hva det nå heter, og har aldri hatt problemer!
    Nydelige planter du viser her forresten! Klem!

    SvarSlett
  3. Så fantastiskt vackra blommor du har har....jättefina bilder!

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons