tirsdag 31. august 2010

Høstbukett…

Tydelig at høsten er kommet, blomstene i hagen er på hell.
Men fikk da rasket sammen en bukett i dag, den består av kuletistel, fylt såpeurt, hjortetrøst og en hvit  småblomstret som jeg ikke vet navnet på.
Muggen de står i, er en jeg har etter bestemoren min, den har jeg brukt flittig til blomster i sommer.
Den strikka duken fikk jeg tak i på en brukt og antikkmesse i Vikingskipet i våres. Er alltid på utkikk etter strikkaduker når jeg er på sånne messer. Liker ikke å strikke selv, har strikket en liten duk en gang, men aldri mer. Har ikke tålmodighet til det, tar altfor lang tid.
 

Synes ikke buketten ble så værst jeg. Tistlene har jeg sådd selv for noen år siden. De trives veldig bra og har nå spredd seg nesten for mye.bukett3
Dette ble en lukt bukett, det er bare den hvite som ikke lukter.  Det er ikke en overdøvende lukt, sånn passe mild og behagelig.
montbukett
Nå skal  jeg karre meg ut og plukke opp epler som har falt ned, så jeg får klippet plenen i morgen.

Ha en fortsatt god dag.

                          

2 kommentarer:

  1. Ååå den var lekker,det syns at du elsker hagearbeid. :)Klem.

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons