tirsdag 3. august 2010

Frøken Elegans

Frk-rose1  Moseplassen 
har en ny   konkurranse på gang.

 

Eglantyne er en rose jeg har i pallekarmbedet.  Der har hun holdt til i fem år, men i vinter trodde jeg hun  hadde gått dukken. Mot alle odds har hun har klart seg ;-)
Det er en alldeles nydelig  sart rosa farve på den, som blekner nesten til hvitt i kantene. Det er en Austin rose, den lukter ganske sterkt og remonterer veldig bra. Blir opptil 1,5 m høy og er en H4 rose.
Den ser så sart ut med sine lekre farve,  men det er en sterk frøken som har klart over 30 kuldegrader her. Sånne roser liker jeg ;-)

Eglantyne2

 

Den er veldig tett fylt, men av og til kan det dukke det opp et grønt knappøye i midtenEglantyne3 Eglantyne4
Her ser man godt hvordan den lysner mot kanten. Farven er bare så delikat.

7 kommentarer:

  1. Nyyydelige roser.:) De vakreste av de vakre,er rosene. :))Ha en flott dag. :)Klem.

    SvarSlett
  2. overdådig og vakker :)
    supert at du er med på konkurranse Aud!

    SvarSlett
  3. Ååååhh - så nydelig den er! Ha en knakende god kveld!

    SvarSlett
  4. Så nydelig din Austin-rose er, Aud! Jeg liker den sarte pastellrosa fargen den har, og et stort pluss at den dufter også! Jeg sådde stokkroser med ganske lik rosafarge som rosen din, men det blir vel ingen blomstring før neste år.
    Ha det fint =)

    SvarSlett
  5. Så nydelig!
    Den sto på bestillingslisten min i fjor, men dessverre kunne ikke BoGrønt levere den - jeg får prøve igjen en annen gang.

    Lykke til i konkurransen :-)

    SvarSlett
  6. ÅÅ, den var nydelig!vakkert med regndråper på roser og skjønn farge!

    SvarSlett
  7. Den er vakker, vakker og på min bestillingsliste til neste år :))) Kos deg masse med den!

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons