torsdag 15. juli 2010

Tyyypisk…

Når hagen er på sitt fineste må det selvfølgelig komme regn og vind, dette skjer hvert år. Hagen ser helt jævlig ut nå, riddersporer og andre høye planter ligger langflate. Noe har jeg støttet opp heldigvis, men ikke alt.  Rosene var så flotte, nå er de engangsblomstrende helt raserte.
Jeg hadde tenkt å ta en del bilder, så langt kom jeg alså ikke. Ja, ja bedre lykke neste år. Måtte bare syte litt over møkkaværet som har vært.

Her er The Dark Lady, den har i hvertfall klart seg fint, den tåler regn bra.dark lady
En kombinasjon av lys gul revebjelle og Lilium Nutcracker, den er ganske knall. Den har spredd seg ganske bra, så jeg kan snart dele den og få den i et annet bed også. lilkjerevebjelle

Denne Peonen blomstrer for første gang. Det kom bare en blomst, men den er til gjengjeld bare nydelig. Blomsten er kjempestor og bærer litt preg av regnet dessverre.ukjentrosa peon
Jeg har to store melkespann som jeg har plantet i. Det ene ble bra synes jeg selv :-D. Rosa sommerasters sammen med Ipomea Milky Way. melkespann

I morgen er det meldt oppholdsvær, da vet jeg hva jeg har å gjøre. Klippe resten av plenen som jeg ikke rakk i dag og rydde i bedene.  Man blir aldri arbeidsløs når man har hus og hage.

 

1 kommentar:

  1. Da er vi to!
    Her så det også for j.. ut etter det forferdelige været med øsregn og utrolig vind. Jeg hadde selvfølgelig utsatt oppbinding/støtte av mange av plantene og det så jeg dessverre resultatet av. Som hos deg gikk det verst ut over riddersporer og roser. Men det var også massevis av andre høye og halvhøye stauder som lå paddeflate og nesten ribbet for blomster.

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons